Tiedän tiia,että niihin kiintyy,ettei malttais viedä niitä ollenkaan,mutta mä hoin itelle ainakin,että kanalassa niillä on parempi saada muilta kanoilta elämän esimerkki

Ne kanan tavat pitää kans oppia,eikä ihmisen tapoja.Eräskin kertoi miten kukosta tuli ihan hirvittävän vihainen,kun se sisällä sylissä kasvatettiin,ihmisen kanssa.
Meillä ne 6 viikkoiset oli irti mun kanssa ulkonakin eilen syömässä ruohoa muiden kanssa ja sitten kipittivät takaisin kanalaan ja taas ulos.
Mulla tulee nyt 2 viikkoisille myös viikonlopun aikana muuttohommat eteen,ja mä oonki pähkäilly miten sen käytännössä teen,kun ilmat on kesästä jo paljon viileämmät ja kanalan ovi on kuitenkin muiden kanojen kulkemisen takia auki. Lämpölamppu roikkuu sieltä orsien välistä ,jonka alle ne 6 viikkoiset joskus menevät,mutta ovat kyllä paljon orsilla,ettei ne sitä paljon enää käytä.Uusien tipsujen takia annan nyt olla sen siinä.Vein edelliset tiput ensin siinä samassa häkissä kanojen silmien alle totutteluun ja sitten ku näytti siltä,että voi päästää irti,pääsivät tipulaan,joka on sellainen minne tiput pääsee,mutta isot kanat ei.Kuitenkin saivat kulkea kanalassa vapaasti,mutta tipula oli ja on vieläkin paikka ,jonne pahan tilanteen tullen voi kipittää suojaan.Maatiais kanat on vähä sellaisia ,jotka jahtaa tipuja,mutta kyllä neki nyt jo nukkuu orsilla ihan rauhassa vaikka tipu olis siinä vieressä.Jonkumoinen hajurako siinä toki on vieläkin.
Laitan ehkä oven alaosan eteen jonkin levyn,että ilmavirta ei käy suoraan kanalan lattiatasoon ja pahvitan tipulan seinämät..Ulkopuolelle voisin natustella tikkaat ,jonka avulla kanat vois kulkea sen levyn yli

Jotaki tämmöstä mä nyt oon mielessäni suunnitellu. Jos jollain olis jo käytännössä joku hyvä konsti kans,miten ilmavirroilta vois suojailla muuttopuuhissa olevia konehaudottuja tipuja,niin mä ottaisin kyllä ilolla vastaan niitä ideoita.TUossa oli ny mun idet,jotka ei vielä käytännössä ole kokeiltu.