Tiput ovat nyt 3 viikoisia, päivät ovat ulkona ja yöksi nostanut sisälle lämpimään, mitä luulette milloin viirut olisivat valmiita siirrettäväksi ulkoruokintaan ympärivuorokautisesti? ...alkaa mies valittaa, että haisevat kuulemma pahalle...
Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
snnaanna
Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?
Ollaan rakentamassa viiriäisillle häkkiä vanhan navetan karjakeittiöön, villi idea olisi rakentaa ns. kerrostalo, liikkumaan kerrosten välillä pääsisi pieniä kohtalaisen loivia ramppeja pitkin. Kysymys siis kuuluu; osaavatko viiriäiset kulkea tällaisia lautoja pitkin, kuten kanat?
Tiput ovat nyt 3 viikoisia, päivät ovat ulkona ja yöksi nostanut sisälle lämpimään, mitä luulette milloin viirut olisivat valmiita siirrettäväksi ulkoruokintaan ympärivuorokautisesti? ...alkaa mies valittaa, että haisevat kuulemma pahalle...
Re: Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?
Ai ovat tarjenneet noin pikkusina ilman lämpölamppua??
Mulla oli lämpölamppu 4 viikkoisiksi....
Juu haiskahtaahan ne viiruset helposti, varsinkin jos rehun pääsevät kastelemaan ja siinä vielä kakka seassa
Itse olen rakentanut myös ulkohäkkiä joka kaksikerroksinen, ja kahdella loivalla rampilla nousu toiseen kerrokseen.
Navetassa mun viirut ainakin on nousseet ramppia pitkin ja tykänneet siitä
Jotta olettaisin niiden kyllä oppivan kulkemaan siinä.
Juu haiskahtaahan ne viiruset helposti, varsinkin jos rehun pääsevät kastelemaan ja siinä vielä kakka seassa
Itse olen rakentanut myös ulkohäkkiä joka kaksikerroksinen, ja kahdella loivalla rampilla nousu toiseen kerrokseen.
Navetassa mun viirut ainakin on nousseet ramppia pitkin ja tykänneet siitä
Jotta olettaisin niiden kyllä oppivan kulkemaan siinä.
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle 
-
snnaanna
Re: Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?
Hyvin ovat pärjänneet ulkona, onhan siellä tuo vähän suurempi "lämpölamppu" mollottamassa. Häkki on osin varjossa ja osin auringossa, viihtyvät molemmilla puolilla ja muurahaiset saavat kyytiä 
No mutta tämä varmistaa siis sen, että rakennan kerrostalon. Saa kivasti pinta-alaa ja erilaista tekemistä viiruille.
No mutta tämä varmistaa siis sen, että rakennan kerrostalon. Saa kivasti pinta-alaa ja erilaista tekemistä viiruille.