Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
snnaanna

Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?

Viesti Kirjoittaja snnaanna »

Ollaan rakentamassa viiriäisillle häkkiä vanhan navetan karjakeittiöön, villi idea olisi rakentaa ns. kerrostalo, liikkumaan kerrosten välillä pääsisi pieniä kohtalaisen loivia ramppeja pitkin. Kysymys siis kuuluu; osaavatko viiriäiset kulkea tällaisia lautoja pitkin, kuten kanat?
Tiput ovat nyt 3 viikoisia, päivät ovat ulkona ja yöksi nostanut sisälle lämpimään, mitä luulette milloin viirut olisivat valmiita siirrettäväksi ulkoruokintaan ympärivuorokautisesti? ...alkaa mies valittaa, että haisevat kuulemma pahalle... :smt014
Amanita77
tipu

Re: Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Ai ovat tarjenneet noin pikkusina ilman lämpölamppua?? :shock: Mulla oli lämpölamppu 4 viikkoisiksi....
Juu haiskahtaahan ne viiruset helposti, varsinkin jos rehun pääsevät kastelemaan ja siinä vielä kakka seassa :smt040
Itse olen rakentanut myös ulkohäkkiä joka kaksikerroksinen, ja kahdella loivalla rampilla nousu toiseen kerrokseen.
Navetassa mun viirut ainakin on nousseet ramppia pitkin ja tykänneet siitä :smt001
Jotta olettaisin niiden kyllä oppivan kulkemaan siinä.
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
snnaanna

Re: Kysymyksiä viiriäisasumuksesta!?

Viesti Kirjoittaja snnaanna »

Hyvin ovat pärjänneet ulkona, onhan siellä tuo vähän suurempi "lämpölamppu" mollottamassa. Häkki on osin varjossa ja osin auringossa, viihtyvät molemmilla puolilla ja muurahaiset saavat kyytiä :)
No mutta tämä varmistaa siis sen, että rakennan kerrostalon. Saa kivasti pinta-alaa ja erilaista tekemistä viiruille.
Vastaa Viestiin