Mulla nyt pian 5vk:n ikäisiä nuo viiruset, kaikilla villin värisillä oli pilkut aluksi rinnassa ja näytti et ovat kanoja, mut nyt oon ihan sekasin kun joillain on sekä pilkkuja sekä ruosteenväriä rinnassa...
Kertokaapas kokeneemmat mitä he ovat (Sori kuvien laatu, kuvaajana toimi tyttöni 5v.)
1.Kukko???
2. ???
3. Kumpi?
4. kana?? heh, HIUKAN epätarkka, suonette anteeksi nuorelle kuvaajalle;)
moikka! mää oon kyllä kanssa ihan "pihalla" näistä lintujen sukupuolista, mutta elämäni ensimmäiset viirut ostin noin kuukausi sitten, valmiin siitosparven, ja myyjä näytti kuinka sukupuolet selvitetään. eli hän "kellisti" viiriäisen käteensä ja puristi kahdella sormella hellästi sukuelinten kohdalta,jolloin uros viiriäinen purskauttaa reilun verran jotakin ihan partavaahdon näköistä valkoista eritettä. Naaras ei sitä tee, ja tällä testillä ilmeisesti saa melko varman tolkun viiriäisten sukupuolista, sitä sitten en yhtään tiedä missä iässä tämän testin voi tehdä... ja mitä se valkoinen vaahto on ja miksi näin tapahtu, en tosiaan osaa sanoa. ehkä täällä on joku viisaampi joka osaa tarkentaa tätä mitä yritin selittää
Mä veikkaisin kolmea ekaa kukoiksi ja kahta viimeistä kanaksi..varsinkin alin on mun mielestä ehdoton kana! Ja eka ehdoton kukko!
Ja perusteluina että kolme ekaa on aika puna-ja leveärintaisia ja päätkin jotenkin ronskimpia kuin kahdella alimmalla..