Viirujen sukupuolista---

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Amanita77
tipu

Viirujen sukupuolista---

Viesti Kirjoittaja Amanita77 »

Mulla nyt pian 5vk:n ikäisiä nuo viiruset, kaikilla villin värisillä oli pilkut aluksi rinnassa ja näytti et ovat kanoja, mut nyt oon ihan sekasin kun joillain on sekä pilkkuja sekä ruosteenväriä rinnassa...
Kertokaapas kokeneemmat mitä he ovat :) (Sori kuvien laatu, kuvaajana toimi tyttöni 5v.) :smt040

Kuva
1.Kukko???

Kuva
2. ???

Kuva
3. Kumpi?

Kuva
4. kana?? heh, HIUKAN epätarkka, suonette anteeksi nuorelle kuvaajalle;)

Kuva
5. Kana?
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
paprikanpoikanen

Re: Viirujen sukupuolista---

Viesti Kirjoittaja paprikanpoikanen »

moikka! mää oon kyllä kanssa ihan "pihalla" näistä lintujen sukupuolista, mutta elämäni ensimmäiset viirut ostin noin kuukausi sitten, valmiin siitosparven, ja myyjä näytti kuinka sukupuolet selvitetään. eli hän "kellisti" viiriäisen käteensä ja puristi kahdella sormella hellästi sukuelinten kohdalta,jolloin uros viiriäinen purskauttaa reilun verran jotakin ihan partavaahdon näköistä valkoista eritettä. Naaras ei sitä tee, ja tällä testillä ilmeisesti saa melko varman tolkun viiriäisten sukupuolista, sitä sitten en yhtään tiedä missä iässä tämän testin voi tehdä... ja mitä se valkoinen vaahto on ja miksi näin tapahtu, en tosiaan osaa sanoa. ehkä täällä on joku viisaampi joka osaa tarkentaa tätä mitä yritin selittää :smt005
Amanita77
tipu

Joo tuo toimii jo sukukypsillä viiruilla, mut nää tullee sukukypsään ikään vasta parin kolmen viikon päästä..:/
Seramia, Chaboja ,Hollannin kääpiöitä, Isbareja, Blommeja, Ilmajokisia maattaririst. Welsummerit, brahmat, hedemorat, Kultafasaanit. Viirut päälle :)
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Mä veikkaisin kolmea ekaa kukoiksi ja kahta viimeistä kanaksi..varsinkin alin on mun mielestä ehdoton kana! :smt045 Ja eka ehdoton kukko!
Ja perusteluina että kolme ekaa on aika puna-ja leveärintaisia ja päätkin jotenkin ronskimpia kuin kahdella alimmalla..
Amanita77
tipu

Juu tähän tulokseen mäkin päädyin. Harmi kun on noin monta kukkoa:(
Vastaa Viestiin