Meilläkin haukka vei kanan - melkein...
Oon pitäny kanasia ulkona vain kun olen itse lähettyvillä. Meillä on aina sellainen show meneillään, että pedot eivät ole silmille tulleet

No, viikonlopuksi suurin osa porukasta lähti sitten anopin luo ja jätin yhden pojista elukkavahdiksi kotiin. Poika oli sitten päästänyt kanat jalottelemaan, kun oli itse likellä. Ja arvatkaas mitä! Röyhkeä haukka lensi pojan silmien alta ja nappasi Indican - pojan oman nimikkokanan! Onneksi poika oli neuvokas ja veti saappaan jalastaan, jolla petolintua heitti. Haukka irrottikin otteensa ja silloin Matti-kukko juoksee hätiin haukan kimppuun. Haukka ja Matti tappelevat ja Mattikin menettää muutaman sulan. Yhteistuumin poika ja Matti häätävät haukan tiehensä. Tarina päättyi tällä kertaa suurinpiirtein onnellisesti. Matti menetti sulkia ja Indica-parka pyrstönsä ja sulat selästä. Kaunko kestää paljaan selän parantua? Tai siis selkä on muutamaa naarmua lukuunottamatta siisti, mutta kauanko kestää sulkien kasvaa ja pärjääkö kana ilman pyrstöä?

Taitaa syksy ja ruoan väheneminen saada pedot röyhkeämmiksi. Täytyy olla varuillaan - ja pitää kanat vain häkissä.