haukka vei : (

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

vilho rautianen1998

Re: haukka vei : (

Viesti Kirjoittaja vilho rautianen1998 »

meillä kin haukka meinas viedä kanan viime ja nytkesänä :smt011
no onneks olin sattumoisin paikan päällä :smt002
ku sias kyniä sen haukan :smt062 tuhma haukka :smt018
Alice

Viesti Kirjoittaja Alice »

Meillä on ihan hirveästi haukkoja täällä ja ne käyvät selvästi säännöllisesti tarkistamassa jos löytyisi syötävää täältä.Meidän tarhaoissa on kaikissa verkkokatot,muuten ei varmaankaan olisi montaakaan kanaa jäljellä.Ja yöksi suljetaan kanat aina sisään.

Kerran eräs kana oli kuollut itsekseen.Nostin sen pois kanalasta ja jätin ruohikolle siihen viereen ja lähdin hakemaan lapiota haudatakseni sen.Olin poissa max 3 min ja kun tulin takaisin oli haukka vienyt sen raadon jo!Pari höyhnetä vain jäljellä ja poispäin lentävä haukka kaukana taivaalla.No,saipahan hyvän aterian eikä tarvinnut kaivaa kuoppaa sillä kertaa.
raakku

Viesti Kirjoittaja raakku »

Meilläkin haukka vei kanan - melkein...
Oon pitäny kanasia ulkona vain kun olen itse lähettyvillä. Meillä on aina sellainen show meneillään, että pedot eivät ole silmille tulleet :smt003 No, viikonlopuksi suurin osa porukasta lähti sitten anopin luo ja jätin yhden pojista elukkavahdiksi kotiin. Poika oli sitten päästänyt kanat jalottelemaan, kun oli itse likellä. Ja arvatkaas mitä! Röyhkeä haukka lensi pojan silmien alta ja nappasi Indican - pojan oman nimikkokanan! Onneksi poika oli neuvokas ja veti saappaan jalastaan, jolla petolintua heitti. Haukka irrottikin otteensa ja silloin Matti-kukko juoksee hätiin haukan kimppuun. Haukka ja Matti tappelevat ja Mattikin menettää muutaman sulan. Yhteistuumin poika ja Matti häätävät haukan tiehensä. Tarina päättyi tällä kertaa suurinpiirtein onnellisesti. Matti menetti sulkia ja Indica-parka pyrstönsä ja sulat selästä. Kaunko kestää paljaan selän parantua? Tai siis selkä on muutamaa naarmua lukuunottamatta siisti, mutta kauanko kestää sulkien kasvaa ja pärjääkö kana ilman pyrstöä? :smt009 Taitaa syksy ja ruoan väheneminen saada pedot röyhkeämmiksi. Täytyy olla varuillaan - ja pitää kanat vain häkissä. :smt012
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

Ooo, sankari Matti! Voit kyllä olla ylpeä rohkeasta kukostasi!

Meidän kukko vaan meni kiven taakse piiloon ja kurkki sieltä kun kanoja vietiin... :smt013

Hyvä kun noin vähillä vammoilla selvisitte. Naarmut kyllä yleensä paranee nopeasti mutta sulkien kasvussa voi mennä vähän aikaa. Tuskin mitään vakavampaa ongelmaa kuitenkaan puuttuvasta pyrstöstä koituu.
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Ja pojastasi. :smt045 Ei olis joka jätkällä edes välähtänyt heittää haukkaa saappaalla joka on omassa jalassa.
Vastaa Viestiin