ihan seko kanoihinsa.....

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

vetehinen

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Sama täällä. Kanattomana vielä uhosin, että kaikki ylimääräiset kukkopojat sitten pataan vaan. Mutta nyt on NIIN kauniita ja kesyjä ja ihania poikia tulossa. :smt054 Ainut toivo on, että isona niistä tulee ilkeitä tappelupukareita.
Bean

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Bean »

Täälläkin ollaan taas uudella innolla kanoja kasvattamassa. Kiitos munanetin. Liityin säilyttäjiin ja nyt rakennettiin uudet aitaukset kanoillemme. ja mukamas nyt olen kesälomalla :smt117
marja-leena68

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

Juu aikoinaan silloin vähä aikaa sitte,heh..olin sitä mielt kans että kaikki liiat kukko poijjaat syödään,mutta himputti eihän niitä voi...ku ne on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihania että!! :smt055
Mar-jatta

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Voi elekää nyt hehkuttako niitä ihania ja kesyjä kukkopoikianne! :smt018 Mulla on tuola kanalassa 4 viikkosia tipuja, neljä kukkopoikaa ja neljä kanaa. Kanoilla on jo uudet kodit, ja yhestä kukkopojasta tullut kysely. Päätettiin, että nyt alkaa meilläkin omavaraistalous ja kukkopojat pataan. Siis ne joille ei kotia löydy. Yhtään ei muka sais poikia pallutella eikä kiintyä, mutta Ukkokulta meni ja antoi jo yhelle nimen! :smt013 :smt110 Vahingossa toki, mutta se on just se mun lemppari, erivärinen kuin muut, ja tietty niin rohkea ja kesy ja ihana ja viisas ja... :smt045
Tarmokas

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Hih, onnea vaan Mar-jattan paremmalle puoliskolle. Oli viimeinen tempaus antaa nimi.Vaikka vahingossa. Kuka syö eläintä, jolla nimi? :smt003 . Sehän on perheenjäsen :smt054 .
Mimmi

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mulle sopii tuossa kukkohommassa näköjään parhaiten sellainen, että kerran vuodessa teurastetaan kaikki ylimääräiset kukot kerralla. Syksy on siihen paras ajankohta, koska talveksi pitää taas mahtua sisätiloihin. Tänä keväänähän mä möin kaikki kanatiput ja niiden isänniksi viime syksynä syntyneet kukot. (Siis edellisen teurastuksen jälkeen.) Nyt sitten saavat kevään tipueista itselle jääneet kukot elää vapaana kesän yli. Se teurastuksen aloittaminen vaatii älyttömän tsemppauksen ja asenteen ja joka tapauksessa se päivä on pilalla, joten yks päivä vuodessa sopii mulle paremmin kuin ripotellen. Ja kun sotkuistakin homma on, niin sotkee vain kerran, pääsee senkin suhteen vähemmällä.

*Muoks* Joo, sorry, karkas topic vähän vastakkaiseen suuntaan aloituksesta.. Ihan seko mäkin oon kaikkiin eläimiini. Olin viikon lomamatkalla ja lapset kotona hoitamassa eläimiä ja taloa (siis kaksi aikuista + teini). Kun tuli koti-ikävä, niin luettelin mielessäni ensin kaikki eläimet, joita on ikävä: Arttua ja Roopea (koirat), Neulaa ja pentuja (kissat), Valtteria ja Voittoa (pukkipojat) jne.. Ja lopuksi: "Ai niin, ja lapsia.." :oops:
marja-leena68

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

:smt010 ikävää,mutta pakko....oli laittaa kukko pataaan.....Tein sen jo aamulla selväks että ei tuu mitään,ku tää Väinö vaan kiusaa ja ahdistelee pientä pikkusta kanan poikasta ( kukon alku)...ja mua itkettää siltikin.....oonks mä normaali? :smt022 ja nyt ei enää Väinöä ole................Väinö oli nätti....tosi nätti.....
Vastaa Viestiin