ihan seko kanoihinsa.....

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

marja-leena68

ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

Mä oon ihan seko nuihin meitin siiviveikkoihin!! :smt118 En olis koskaan ikinä uskonnu että nuin tulee käymään. Toki sen olen aina tienny oli eläin mikä hyvään mikä meille tulee,se hoidetaan asianmukaisesti,ellei jopa lellitä liiaks!!! Mutta toissa päivänä sitten meilt läks kukko ja kana ja mä melkein itkua väänsin kanalassa,en ois millään halunnu luopuu niistä...Mutta ajattelin että enemmin annan kukon toiseen kotiin kun omaan pataan sen laitan...ja kukaan nyt pelkkää kukkoa halua,joten oli pakko sitte luopuu kanastakin.... :smt045 , mutta vieläkin mä ikävöin niitä....OONKS mä ees normaali enäää? :smt040
Kotopullaki

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

En tiijä ookko normaali mut et sää mua enempää seonnu oo :smt005 Kanat ja kukot on ihania ja vievät mennessään :smt045

Mua pidetään täällä(kin) hulluna kun en pilko ja paista omia lintujani. Täysin sekona pitävät kun kerron että linnuillani on nimetkin :smt004 Mieheni ystävät ovat yrittäneet mua kiusata jo useemman viikon, pelottelemalla että kun meen Suomeen niin heillä on mun farmilla "Chicken Festival" eli grilli kuumana ja kirves terävänänä... :smt002 . Mie vaan lyön lisää pökköö pesään sanomal heitille et oon asentanu valvontakamerat kanalaan ja voin mikrofoonista huudella kieltoja Suomesta saakka. Olen myös luvannut tehdä miehille saman mitä he tekevät linnuille, ihan heti kun tuun takas kotiin :smt003

Juu että kaippa sä voit ihan huoletta olla, ihan normaali oot :smt045 :smt005
marja-leena68

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

:smt040 Ihanaa jotta ihan normaalin kirjoissa ollaaan :smt023
kanamummo

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Kyllä kyllä, ainaski tässä porukassa :smt003 :smt005
sisu65

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Näihin kyllä sekoaa, mutta onneksi kaikki muutkin täällä porukassa :smt003 .
heinähattu

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja heinähattu »

Nooh...Mun pitäs saada yks kukko päiviltä ja kai se pitää viedä eläinlääkärille lopetettavaks kun en minä sitä pysty listiin :smt027 enkä ketään muutakaan ole saanut sitä tekemään. Ja pari muuta kukkoo vois kans muuttaa johonkin päin Suomea. Mutta kun ei vaan saa aikaseks kun tuntuu niin ikävältä ne 'hylätä', kun ne onnettomat tulee ihan syliinkin, milläs niistä luovut? Kato, ongelmansa kullakin (sekopäällä) :smt003
p.s Ja mee tässä johin eläinlääkärille, semmosethan NAURAA mut pihalle...
Mar-jatta

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Mar-jatta »

Ei naura. Ainakaan sillon kun ite oot paikalla.. :smt016 Minä vein meidän ensimmäisen pikkutipun eläinlääkäriin lopetettavaksi, kun en ite siihen pystynyt. Eikä se enää niin "pikku-" ollut... Luulin, että mulle tulee lopettamisesta hyvä olla, tyyliin "nyt ei tarvi pikkutipun enää kärsiä" (sillä oli jalat omituisesti vääntyneet), kaikkein vähiten olin ajatellut alkaa märisemään siellä elukkatohtorilla. :smt022 Vaan toisinpa kävi, siinä pitelin hengetöntä pikkutipun alaleuka väpättäen ja lattialistoihin tuijottaen... Ja miettien, että nyt kyllä nauraa lääkäri. Muttei se nauranut... Hienotunteisesti antoi mulle rauhan koota itseni.
Että tämmöstä hulluutta näihin elukoihin... :smt003 :smt055
marja-leena68

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja marja-leena68 »

taietaan olla kaikki hiukka sekoja,mutta tää sekopäänä oleminen on ihanaa :blob7:
raudikko

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja raudikko »

No olen minäkin käyttänyt edesmennyttä Eetu-kukkoani eläinlääkärillä. Kissan kopassa mentiin. En enää muista, mikä oli syy. Ihan asiallisesti suhtautui - ainakin mun läsnäollessani. Tosin toi on kai jo tottunut hullutuksiini. Silloin, kun mulla oli vasta yksi hevonen, otin sille Lohtu-lampaan kaveriksi. Hyviä kavereita niistä tulikin, mutta kun vieras koira tuli pihaan, lammas painautui laumaan hevosen kanssa, niin siitä ei hyvä seurannut. Hevonen astui lampaan jalalle kapella ja jäisellä polullaan ja lampaalta sorkan puolikas niveltä myöden irti. Ell tuli varsin nopeasti ja sanoi, että kyllä järkevintä olisi teurastaa lammas. Sanoin, että ei tässä järjellä ole mitään tekemistä - jos jotain voi tehdä ja se ei ole eläinrääkkäystä, niin tehdään. Niin Lohtulta amputoitiin keittiön pöydällä sorkan toinen varvas pois. Sai pitkän antibioottikuurin ja hyvin parani ja tahtia ei haitannut ollenkaan. Sekä hevonen, että lammas saivat kohta lajitovereita. Siitä tuli kallis lammas!
kanamummo

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Yhen vuohen hoidon muuten maksoin eläinlääkärille kivellä. Ite pyys. Että on niissäkin kaikellaisia :smt002
Martta

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Martta »

ihan seko kanoihinsa, juu mutta mä suhtaudun jo noihin muniinkin ihan eri tavalla kuin aiemmin 8-[ Kun laitoin munakoneen päälle niin katselin kaikkia munia "sillä silmällä" ja vahtasin ettei munia saa käyttää mihinkään muuhun. Jos joku ehdotti syövänsä pari, niin :smt075 :smt068 :smt067 Metelihän siitä tuli kun huomasin miehen paistavan iltapalaa pannulla, ei oikein tajunnut miksi munia ei saakaan ottaa kun niitä vartenhan ne kanatkin on hankittu :smt017
Nyt tilanne on tasaantunut ja munat taas vapaassa käytössä. Munakone pyörii ja tipusia tulossa parin viikon päästä jos hyvin käy. Hmm, nythän voisi käydä keräämään uutta satsia koneeseen :-k :smt047
Ushva

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Ushva »

kanamummo kirjoitti:Yhen vuohen hoidon muuten maksoin eläinlääkärille kivellä. Ite pyys. Että on niissäkin kaikellaisia :smt002
Täh?! :smt017
kanamummo

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Aivan! Toki siihen isohkoon kiveen olin maalannu länsisuomenkarjan lehmän, mut silti. :smt005
Ushva

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Minäkin tahtoisin sellaisen kiven!
Tarmokas

Re: ihan seko kanoihinsa.....

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

...odotan mielenkiinnolla, mitä tapahtuuja koska noille meidän ekoille hienoille kukkopojille. Taitavat asua poikamiesboksissaan varalta vielä eräitä vuosia, vaikka ollaankin eräitä hybridejä pataan pistetty. Mut ei oo olleet omia :smt007 .
Vastaa Viestiin