Kylpypaikasta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Hei siita tuhkasta! Ma oon nyt keksiny mihin ja miten sen tuhkakylpypaikan laitan. Ja eka satsi tuhkaakin on saatu aikaseks. Mut laitanks ma pelkkaa tuhkaa? Vai pitaaks sinne laittaa jotain hiekkaakin sekaan?
Laitan sellasen ison boksin kanalaan sisalle, sateelta suojaan. Siina on korkeet seinamat ja aattelin et ois hyva ettei laatikon sisalto sekotu siihen "pehkuun" mita kanalan lattialla on.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Kuulostaa hyvältä! Meillä se tuhka äkkiä sekottuu muuhuin pehkuun. Saa siellä olla seassa hiekkaa tai mitä vaan mukavaa kylpyainesta. Kuivaa ja pöllyävää tieten olis hyvä.
Meillä saavat taas tänä viikonloppuna 10l tuhkaa :)
Taidan vaan laittaa kahteen paikkaan, kun pikkukananen vallotti kylpypaikan moneksi tunniksi viimekerralla....
Kotopullaki

Kiitos, Suvianne jo yksarilla vinkkasikin etta voi laittaa sekaan pollyavaa hiekkaa.

Olen jo pessyt painepesurilla (taalla kuivuudesta ja vesipulasta karsivassa maassa... :smt120 ) sen laatikon mihin kylpylan rakennan. Reunat on noin 40 cm korkeet ja pellista. Pohja vaan on rautalankaverkosta, mutta paallystan sen tyhjilla rehusakeilla.

Koppi kokonaisuudessaan on niin iso etta kalkkunoittenkin pitais siella mahtua kylpemaan.

Kummallakin lyhyella sivulla on hakin kannet, jotka lasken auki ja niista syntyy rappuset! Rappuset on rautalankaverkkoaidasta joten siina kipittelymatkalla pudonnee pahimmat liat jaloista pois.

Taa siis oli joku vanha mieheni tee-se-itse-viritys-hakki, joka lojunnut kayttamattomana viimeset 2 vuotta.

Taas on "pelle peloton" luonut ihan ilmatteeks aivan mieltsin hyvan kylpylan!

Ja jos naapurin rouva valittaa kun ei vesi riittanyt suihkussa kaymiseen, niin voin vastata etta "No voi voi, sepa harmi :angel1: . Maistuisko tuhkakylpy?" :smt112
Kotopullaki

Kylpyla on valmis! Tuhkaa meilta loyty vaan vahan joten latasin pohjalle paljon hiekkaa. Voi miten painava voikin olla kottikarryllinen hiekkaa!

Vastaanotto ei ollut yhtaan sellasta ku kuvittelin. Olihan siina niita tollaajia joukko, mutta nayttivat sanovan vaan etta "No mikas TOI nyssi o?" :confused1: Yks kukko alko nakuttaa tyyliin "Ruokaa, tulekee syamaan!" #-o Pari, kolme nappasin ja laitoin hiekan paalle, mutteivat innostuneet vaan lensivat pois.

Tassako on kiitos siita etta koljoosiselkani kanssa lapioittin ja karrasin ja taas lapioittin kun ei kottikarry mahtunu kanalan ovesta sisaan... :crybaby:
Suvianne

Odotahan rauhassa. kylpeminen on yksityistä hommaa.
Jos sinä asuisit täyshoitolassa, missä ruoka ja kulpy laitetaan valmiiksi. Niin tuskin kylpisit palvelijan läsnäollessa :smt005
Kotopullaki

Varmaan oot oikeessa Suvianne :smt002
Taalla - kuten siellakin - on kello pian viisi eli alkaa hamartymaan. Kavin just kurkkaa josko kylpylassa ois peuhaamisen merkkeja, mutta ei... Oli siella kylla tassuttelun jalkia sentaan.
Suvianne

Meillä kylpevät aikalailla kellon tarkkuudella. Se on tossa aamupäivästä ja toisen kerran ennen kolmea. Illalla ei kukaan kylve. oletko aatellu omia kylpyaikoja?
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Ostin joskus hiekkapuhallushiekkaa paremman puutteessa. Hyvin pöllys ja kanat nautti :smt005
Suvianne

Tuota olen miettny itekki!!! Eihän se ole edes hirmu kallista vai onko?
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Emmä muista ennää, mulla on toi dementtia :smt003
Pigeon

puhallus

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Vanhemilla on hautakiviveistämö ja siellä käytetään hiekkaa nimien/kuvien puhallukseen, sitä on kahden laista. Täytyy kysellä paljonko maksaa ja mistä hankkivat sitä.
ann75

Viesti Kirjoittaja ann75 »

aina oppii jotain uutta! Mä oon kuvitellut että kivet kaiverrataan terällä tms mut et hiekalla, no tietenkin. Nyt ollaan taas asteen verran knoppitiedossa viisaampia.
Pigeon

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Kiviin tehdään sapuluunoiden avulla kirjaimet ja päälle kaadetaan massa. kirjaimet/kuvat puhalletaan terävällä hiekkapuhalluksella saadaan kaiverrettua. sen jälkeen tekstit kullataan/hopeoidaan käsin, ensin tulee liima uriin ja sitten sormilla painellaan kulta liuskoista päälle. Hopeointi tehdään maalaamalla penselillä kirjaimet. Hautakivissä käytettävä kulta on 23 karaatin kultaa.
wallen

Viesti Kirjoittaja wallen »

Meillä on käytössä lasten vanha "vene" hiekkalaatikko/amme. Ja rutiini on kyllä nimeenomaan iltakylpy. Aivan ihanan näköistä kun viisi kanaa ja kukko änkee ammeeseen.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Tämmötten ohjeen löysin kylpyyn, niille kanoille, ei sille kotopullan naapurinrouvalle! Kuivaa multaa,puun tuhka,kuiva turve,ja hieno hieta. Mitä enemmän pölyää niin sen mukavenpaa!!
Mulla kanat ja kylpee kellonkanssa. Ja kaikki kerrallaan, voi jessus sitä touhua. Mulla on sellanen vanha puuloota lattialla, joku 1m x 1,2m
Eivät oikeen meinaa mahtua. Koitin rajata laudoilla lattialle alaa, muttei ne hiekat pysyneet siinä puhtaana. kuopivat olkea täyteen sen heti.
Vastaa Viestiin