Kylpypaikasta
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Hei siita tuhkasta! Ma oon nyt keksiny mihin ja miten sen tuhkakylpypaikan laitan. Ja eka satsi tuhkaakin on saatu aikaseks. Mut laitanks ma pelkkaa tuhkaa? Vai pitaaks sinne laittaa jotain hiekkaakin sekaan?
Laitan sellasen ison boksin kanalaan sisalle, sateelta suojaan. Siina on korkeet seinamat ja aattelin et ois hyva ettei laatikon sisalto sekotu siihen "pehkuun" mita kanalan lattialla on.
Laitan sellasen ison boksin kanalaan sisalle, sateelta suojaan. Siina on korkeet seinamat ja aattelin et ois hyva ettei laatikon sisalto sekotu siihen "pehkuun" mita kanalan lattialla on.
Kuulostaa hyvältä! Meillä se tuhka äkkiä sekottuu muuhuin pehkuun. Saa siellä olla seassa hiekkaa tai mitä vaan mukavaa kylpyainesta. Kuivaa ja pöllyävää tieten olis hyvä.
Meillä saavat taas tänä viikonloppuna 10l tuhkaa
Taidan vaan laittaa kahteen paikkaan, kun pikkukananen vallotti kylpypaikan moneksi tunniksi viimekerralla....
Meillä saavat taas tänä viikonloppuna 10l tuhkaa

Taidan vaan laittaa kahteen paikkaan, kun pikkukananen vallotti kylpypaikan moneksi tunniksi viimekerralla....
Kiitos, Suvianne jo yksarilla vinkkasikin etta voi laittaa sekaan pollyavaa hiekkaa.
Olen jo pessyt painepesurilla (taalla kuivuudesta ja vesipulasta karsivassa maassa...
) sen laatikon mihin kylpylan rakennan. Reunat on noin 40 cm korkeet ja pellista. Pohja vaan on rautalankaverkosta, mutta paallystan sen tyhjilla rehusakeilla.
Koppi kokonaisuudessaan on niin iso etta kalkkunoittenkin pitais siella mahtua kylpemaan.
Kummallakin lyhyella sivulla on hakin kannet, jotka lasken auki ja niista syntyy rappuset! Rappuset on rautalankaverkkoaidasta joten siina kipittelymatkalla pudonnee pahimmat liat jaloista pois.
Taa siis oli joku vanha mieheni tee-se-itse-viritys-hakki, joka lojunnut kayttamattomana viimeset 2 vuotta.
Taas on "pelle peloton" luonut ihan ilmatteeks aivan mieltsin hyvan kylpylan!
Ja jos naapurin rouva valittaa kun ei vesi riittanyt suihkussa kaymiseen, niin voin vastata etta "No voi voi, sepa harmi
. Maistuisko tuhkakylpy?" :smt112
Olen jo pessyt painepesurilla (taalla kuivuudesta ja vesipulasta karsivassa maassa...

Koppi kokonaisuudessaan on niin iso etta kalkkunoittenkin pitais siella mahtua kylpemaan.
Kummallakin lyhyella sivulla on hakin kannet, jotka lasken auki ja niista syntyy rappuset! Rappuset on rautalankaverkkoaidasta joten siina kipittelymatkalla pudonnee pahimmat liat jaloista pois.
Taa siis oli joku vanha mieheni tee-se-itse-viritys-hakki, joka lojunnut kayttamattomana viimeset 2 vuotta.
Taas on "pelle peloton" luonut ihan ilmatteeks aivan mieltsin hyvan kylpylan!
Ja jos naapurin rouva valittaa kun ei vesi riittanyt suihkussa kaymiseen, niin voin vastata etta "No voi voi, sepa harmi

Kylpyla on valmis! Tuhkaa meilta loyty vaan vahan joten latasin pohjalle paljon hiekkaa. Voi miten painava voikin olla kottikarryllinen hiekkaa!
Vastaanotto ei ollut yhtaan sellasta ku kuvittelin. Olihan siina niita tollaajia joukko, mutta nayttivat sanovan vaan etta "No mikas TOI nyssi o?"
Yks kukko alko nakuttaa tyyliin "Ruokaa, tulekee syamaan!"
Pari, kolme nappasin ja laitoin hiekan paalle, mutteivat innostuneet vaan lensivat pois.
Tassako on kiitos siita etta koljoosiselkani kanssa lapioittin ja karrasin ja taas lapioittin kun ei kottikarry mahtunu kanalan ovesta sisaan...
Vastaanotto ei ollut yhtaan sellasta ku kuvittelin. Olihan siina niita tollaajia joukko, mutta nayttivat sanovan vaan etta "No mikas TOI nyssi o?"

Tassako on kiitos siita etta koljoosiselkani kanssa lapioittin ja karrasin ja taas lapioittin kun ei kottikarry mahtunu kanalan ovesta sisaan...

Kiviin tehdään sapuluunoiden avulla kirjaimet ja päälle kaadetaan massa. kirjaimet/kuvat puhalletaan terävällä hiekkapuhalluksella saadaan kaiverrettua. sen jälkeen tekstit kullataan/hopeoidaan käsin, ensin tulee liima uriin ja sitten sormilla painellaan kulta liuskoista päälle. Hopeointi tehdään maalaamalla penselillä kirjaimet. Hautakivissä käytettävä kulta on 23 karaatin kultaa.
Tämmötten ohjeen löysin kylpyyn, niille kanoille, ei sille kotopullan naapurinrouvalle! Kuivaa multaa,puun tuhka,kuiva turve,ja hieno hieta. Mitä enemmän pölyää niin sen mukavenpaa!!
Mulla kanat ja kylpee kellonkanssa. Ja kaikki kerrallaan, voi jessus sitä touhua. Mulla on sellanen vanha puuloota lattialla, joku 1m x 1,2m
Eivät oikeen meinaa mahtua. Koitin rajata laudoilla lattialle alaa, muttei ne hiekat pysyneet siinä puhtaana. kuopivat olkea täyteen sen heti.
Mulla kanat ja kylpee kellonkanssa. Ja kaikki kerrallaan, voi jessus sitä touhua. Mulla on sellanen vanha puuloota lattialla, joku 1m x 1,2m
Eivät oikeen meinaa mahtua. Koitin rajata laudoilla lattialle alaa, muttei ne hiekat pysyneet siinä puhtaana. kuopivat olkea täyteen sen heti.