Mimmun uudet tiput

käyttäjien kuvia

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tuutikki
kääpiö-kochin

Re: Mimmun uudet tiput

Viesti Kirjoittaja Tuutikki »

mimmu kirjoitti: 29 Heinä 2025, 16:17
mimmu kirjoitti: 29 Heinä 2025, 16:07 https://postimg.cc/xcrzd422
Onko kana 🐔 tai kukko 🐓
Nimensä sai Manteli s. 21.7
Minun mielestäni se on pieni suloinen kanatyttö. :smt007 Mutta kieltämättä siipi näkyy voimakkaasti, kun vertaan omiin kanatipuihini, niitähän täälläkin on. :smt043
pikku parvi kanasia
mimmu
australorp

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Kuva
Manteli s.21.7.2025 kana tai kukko
Kuva
Manteli pää kenollaan niin näkyy kana tai kukko
Kuva
Kinuski s. 19.7.2025 siivissä tummemmat sulat ja isot kinnersulat, kana tai kukko

Emo on Mille Freud isä kääpiö-kock

Aimmat kuvat voi poistaa :smt045
mummo ja kanaset :biggrin:
mimmu
australorp

Tuutikki kirjoitti: 29 Heinä 2025, 20:45
mimmu kirjoitti: 29 Heinä 2025, 16:17
mimmu kirjoitti: 29 Heinä 2025, 16:07 https://postimg.cc/xcrzd422
Onko kana 🐔 tai kukko 🐓
Nimensä sai Manteli s. 21.7
Minun mielestäni se on pieni suloinen kanatyttö. :smt007 Mutta kieltämättä siipi näkyy voimakkaasti, kun vertaan omiin kanatipuihini, niitähän täälläkin on. :smt043
Hei Tuutikki :smt006 minunkin mielestäni olisi pikkuinen kanatyttö, toivotaan että olisi.
Siivet alkoi heti samana päivänä näkyä selkeästi ja aina näillä Milleillä on tälleen ollut.
Kinuski on ruskeampi väritykseltään ja hiukan epäilen että olisi kukko 🤔. Siitä sitten saa joku komian kukon.
Leikkivät ja kisailevat jo yhdessä ja lento pyrähdyksiä tekevät sekä emon lähellä kulkevat ja oppivat uutta kokoajan on ne pirteitä 🐥
Montako kanatipua sinulle tuli? Saatko laitettua kuvia.
On ne niin ihania aina vaan.
Nyt kuvat paremmin näkyvillä
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi että nää sukupuolitunnistukset on aina niin jänniä :smt054
Ite veikkaisin Mantelia kukoksi ja Kinuskia kanaksi, mutta missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana :smt017
Laitapa mimmu semmonen kuva, jossa molemmat ovat yhdessä!
mimmu
australorp

HiltaHelikopteri kirjoitti: 31 Heinä 2025, 17:31 Voi että nää sukupuolitunnistukset on aina niin jänniä
Ite veikkaisin Mantelia kukoksi ja Kinuskia kanaksi, mutta missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana
Laitapa mimmu semmonen kuva, jossa molemmat ovat yhdessä!
Kuva
Kinuski edestä. Onpas koppava nokka :smt005 Eikait vaan kukko?
Kuva
Kuva
Kinuskin pyrstö on minusta samanlainen kuin Mantelin
Ovatko nämä kukkoja molemmat :smt017 toivottavasti ei
Samanlaiset kinnersssulat kun isällään Kanelilla.
Ei onnistu yhteiskuvaan olivat sen verran nopeita liikkeissään :smt042
Aleksandra
kalkkuna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mun veikkaus menee päinvastoin kuin Hiltan. :) Manteli olis kana ja Kinuski kukko. Mun mielestä Mantelilla on kanamaisemmat nokka, pää ja kaula.
Tuutikki
kääpiö-kochin

Viesti Kirjoittaja Tuutikki »

HiltaHelikopteri kirjoitti: 31 Heinä 2025, 17:31 --- missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana :smt017
Onko tällä kanarodulla näin, että kanojen pyrstö kasvaa nopeammin kuin kukkojen? Mun sekuleilla kukonalut ovat alkaneet kasvattaa pyrstöä pikemmin jo tipuina, jotkut ovat kyllä olleet ihan samannäköisiä kanatipujen kanssa muutaman viikon ja vasta käyttäytymisestä / harjasta on alkanut näkyä kukkomaisia elkeitä.
pikku parvi kanasia
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Nää mimmun tiput ovat risteytyksiä eli sekarotuisia, joten niistä ei koskaan tiiä mitä tulee :smt048
Mulla itselläni on toiminut muistaakseni aina sekä rotukanoilla että sekarotuisilla sukupuolitunnistus siipien, pyrstön ja ns. "enkelinsiipien" suhteen. Mutta tätä mimmun risteytystä mulla ei oo koskaan ollut.
Tässä on hyvä kuva kääpiö-kochinien osalta: https://i.pinimg.com/736x/5f/6d/e6/5f6d ... 01a7f2.jpg
mimmu
australorp

Tässäpä ihmeteltävää :smt017 . Olin menossa iltapuuhiin kanalaan ja ensin pelästyin että missä Martta ja tiput on kun laatikko on tyhjä missä nukkuvat :shock: nostin katseen ja kuis ollakkaan Martta ja tiput olivat orrella.
Sama tilanne oli vuonna 2020 kun Ella emolla (mille freud myös) oli kukkopoika ja kana ja orrella pienten kanssa.
Kuva ihan samanlainen emo vaan vaihtui.
Kuvagalleriassa on kuva silloin otettu Ellasta ja tipuista, nyt selkeämpi kuva Martta emosta ja tipuista sama paikka.
Tiput vasta kaksiviikkoisia ja rohkeita orrelle kumminkin pitää kiivetä rappuja/tasannetta pitkin ja vielä emon viereen/alle. On ne veitikoita :smt005
Kuva
HiltaHelikopteri kirjoitti: 02 Elo 2025, 16:03 Nää mimmun tiput ovat risteytyksiä eli sekarotuisia, joten niistä ei koskaan tiiä mitä tulee
Ihka ensimmäisiä oli Hy-Line Brown puhtaita sitten siirryin Kääpiö-Kock rotusiin kanoja ja kukkoja kauan kauan sitten.
Milleihin ihastuin heidän jälkeen ja puhtaita kaikki olleet.
Nyt vasta kaksi vuotta sitten kun Milleillä omat kukot olivat jo iäkkäitä tuli siitos sekuli tipuja jotka Mille emot hoiti ja nyt tämä Millen ryhmä tänä vuonna oli kukkoa vailla enkä löytänyt Millekukkoa, niin päädyin Kääpiö-Kock kukkoon eli nämä tiput ovat siis Kanelikukon jälkeläisiä ja puhdas rotusuus loppui valitettavasti.
Pyrstö nimenomaan on tyypillinen Kääpiö-kockin kun taas siivissä jo näkyy läikikkyys Milleistä.
Milleistä on aina heti nähnyt pian sukupuolen ja itse heti kallistuin jo seuraavana päivänä että Kinuski on kukko :smt102 no varma on sitten kun kiekuu.
Meinaan on ollut Klaara kana ja vuoden päästä alkoi kiekumaan?
Aleksandra kirjoitti: 02 Elo 2025, 08:56 Mun veikkaus menee päinvastoin kuin Hiltan. Manteli olis kana ja Kinuski kukko. Mun mielestä Mantelilla on kanamaisemmat nokka, pää ja kaula.
Kallistun samaan saa nähdä
Tuutikki kirjoitti: 02 Elo 2025, 12:12 Onko tällä kanarodulla näin, että kanojen pyrstö kasvaa nopeammin kuin kukkojen? Kuvagalleriassa on sekulitiput toisas vuonna syntyneet ja ihan erilaisia kun Millet. Millet on pieniä kuten sanonta kuuluu käsilaukku mahtuu syliin :smt005
Kyllä pyrstö sekä siivet näkyy ihan parin päivän sisällä ja tämä itsenäistyminen on emon lähellä vain pari viikkoa, kun isommat sekulit jotka oli toissa vuonna olivat vielä 2 kk iässä emon siipien alla ( siis miten yrittivät mahtua)
Arvoituksia on aina, mutta luonteessa näkyy myös aika nopeasti onko kukko tai kana.
Aleksandra
kalkkuna

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voi että, miten ihana kuva! :smt049 Martta on vienyt pienokaiset orrelle yöksi turvaan. Hieno emokana! Tiput oppivat kyllä hurjan nopeasti. Ihan huippusuloinen poppoo! :smt055
Vastaa Viestiin