Mun kaveri opettaa eräässä pk-seudun koulussa viidesluokkalaisia. Kävin kaverin pyynnöstä vierailevana tähtenä opettamassa yhden tunnin biologiaa, aiheena mm. metsästys, kalastus ja eläintenpito. Muutamat tipukuvat saivat luokan tytöt lähes sekaisin. Kun selvisi, että mä haudon samalla koneellista viiriäisiä, mut toivottiin pitämään vielä toinen tunti erikseen linnuista. Lupailin että voisin ottaa tipuja mukaankin jos saadaan projektille lupa, sopiva aikarako ja stressitön keikka riittävän vanhoille tipuille.
Tipujen laskettu aika on viikon päästä eli 17.11, ja mahdollinen luento 8-10 päivää kuoriutumisen jälkeen. Hahmottelin että käyttäisin mulle alustavasti varatusta 45 minuutista puolet esitelmään ja puolet tipujen esittelyyn.
Esitelmään suunnittelin sisällyttäväni linnut harrastuksena, turvallisuus- ja vastuunäkökulmat sekä haudonnan alkeet. Mistä päästäänkin aiheeseen eli kuviin... Mulla on valitettavan vähän hyviä kuvia tipuista, hautomisesta tai munien läpivalaisusta. Nyt haluaisinkin pyytää muilta munislaisilta apuja tähän projektiin ja kivoja kuvia näytettäväksi suorastaan yli-innokkaalle luokalle
-Karri-