Niin saattaa olla parasta pistää kukko vaihtoon. Pojan päälle aina yrittää hyökkää vaik mä olisin mukana. Kiertää pojan puolelle ja hyökkii. Yksin käy kanoja katsomassa ainoastaan, kun ne tarhassa ja silloin kukko hyökkii verkkoa vasten. Tilasin jo kirvesmiehen kukolle mutta poika pyysi kukolle vielä lisäaikaa kun on ollut niin vähän aikaa
Otin 3 uutta kanaa ja ne juoksee aina mun luo "turvaan" kun vain näkevät mut. Tosin tällä kertaa vanhat kanat (3kpl) nokkii ja hyökkäilee niiden päälle. Aina kun osuvat lähekkäin ja varsinkin jos kukko polkee uusia, vanhat käy samalla lailla niskahöyheniin. Mielestäni kukon pitaisi laittaa rouvat järjestykseen ja estää moinen väkivalta

Pihalla vapaasti kulkien välillä ovat kaikki kimpassa ja välillä omissa porukoissaan. Kukko usein vanhojen kaa ja lentää kamalalla vauhdilla välillä uusien luo.
Mietin jos kukko piti mua kilpailijana kun ne uudet mun luona. Istun välil lähellä katsomassa niiden touhuja, niin nämä uudet

tosi kiltit nukkui mun tuolin vieressä ja alla. Kävi meinaa kukko yrittää ekan kerran munkin kimppuun, ensin tömähti pohkeeseen takaapäin. Käännyin ja hyökkas uudestaan, jouduin potkaisee pois kun ei mitään kättäpidempää ollut saatavilla. Hyökkäsi vielä kovemmin ja potkasin sen verran, että lensi vähän matkan päähän. Lopetti sillä kertaa.
No päätin rauhoittaa tilannetta pysymällä pois enemmän ja pihalla suihkutin vettä kanoja kohti kun yrittivät mun luo. Ajattelin et kukko saa paremmin ne haaremiinsa. Jospa ne uudetkin turvautuisi enempi kukkoon kun muhun.
Ehkäpä nuori kukko ei oikein tiedä miten toimia, kun rouvat levällään pitkin pihaa. Pidänkin tarhassa kun en ole kotona ja toivon että kukko saa rouvat järjestykseen kun pienempi reviiri.
Kukko ei enää revi harjoja verille, on oppinut ottamaan niskahöyhenistä kiinni

. Voisikohan se oppia ettei kävisi ihmisten päälle. On kyllä aika herrasmies iltasella uusille kanoille, kun vanhat jo orrella ja uudet ei uskalla mennä kun iskuja heti satelee, on tarhassa uusien kanssa ja potpottaa niille ruokaa ja nukkumaan pitäis mennä. Aika myöhään menevät, noin klo 22 !!
Nyt tosiaan mietin sopeutuuko vanhat ja uudet kanat samaan tarhaan yhdessä. Vanhat valkoisia ja uudet ruskeita hybridejä. Kuinka olette tuoneet uusia kanoja vanhojen laumaan??????