Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Munamies

Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?

Viesti Kirjoittaja Munamies »

Eli aloitin eilen Flubenol vet pastan annon kanoilleni eläinlääkärin ohjeen mukaan. Apteekista sain sellaisen pienen ruiskun, johon on helppo ottaa se 0,1ml pastaa. Kanoja on vain neljä ja yksi kukko, joten suoraan suuhun sen pastan olen antanut. Olisikin nyt sellainen kysymys (kun unohdin sen lääkäriltä kysästä) eli voiko noita munia nyt itse syödä vai kannattaisiko pitää ainakin viikon tauko ?
tipsi
riikinkukko

Re: Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä pitäisin munansyöntitauon. Mikä tuon pastan annosteluohje on (per kilo lintua)? Kun tuossa pastassa muistaakseni oli juuri sitä linnuille "hyvää" vaikuttavaa ainetta, mutta mun eläinlääkäri ei tiennyt annosteluohjetta.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Munamies

Eläinlääkäri laskeskeli sitä ja sanoi vain, että annos on 0,1ml / kana, 7 päivää ja kerran päivässä. Täälläkin oli jo joku laskeskellut annoksen ja löytyy täältä http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... ol#p109217
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä söisin munia ilman varoaikaa, koska vaikuttava aine on sama kuin siinä "kanoille tarkoitetussa" Flubenol-jauheessa :smt047 ja siinä munien varoaika on 0 vrk.
Munamies

Kiitos, HiltaHelikopteri, tiedosta. Jatketaan siis munien syömistä normaaliin tapaan :smt001 .
Vastaa Viestiin