Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Munamies
Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?
Eli aloitin eilen Flubenol vet pastan annon kanoilleni eläinlääkärin ohjeen mukaan. Apteekista sain sellaisen pienen ruiskun, johon on helppo ottaa se 0,1ml pastaa. Kanoja on vain neljä ja yksi kukko, joten suoraan suuhun sen pastan olen antanut. Olisikin nyt sellainen kysymys (kun unohdin sen lääkäriltä kysästä) eli voiko noita munia nyt itse syödä vai kannattaisiko pitää ainakin viikon tauko ?
Re: Flubenol vet-pasta, voiko munia syödä kuurin aikana?
Mä pitäisin munansyöntitauon. Mikä tuon pastan annosteluohje on (per kilo lintua)? Kun tuossa pastassa muistaakseni oli juuri sitä linnuille "hyvää" vaikuttavaa ainetta, mutta mun eläinlääkäri ei tiennyt annosteluohjetta.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
Munamies
Eläinlääkäri laskeskeli sitä ja sanoi vain, että annos on 0,1ml / kana, 7 päivää ja kerran päivässä. Täälläkin oli jo joku laskeskellut annoksen ja löytyy täältä http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... ol#p109217
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Minä söisin munia ilman varoaikaa, koska vaikuttava aine on sama kuin siinä "kanoille tarkoitetussa" Flubenol-jauheessa
ja siinä munien varoaika on 0 vrk.
-
Munamies
Kiitos, HiltaHelikopteri, tiedosta. Jatketaan siis munien syömistä normaaliin tapaan
.