Minulla nyt eka kanan alla haudonta alkaa huomen aamuna kun oikeenlaiset munat kanan alle vaihdan ja tipujen la ois 20.12 joulutipuja siis tulossa.
MAHTAVAA!!

Jännää hommaa tääkin konehaudontojen jälkeen.Nyt mulla ei etes konetta ole siis sähköllä toimivaa...on vaan nuo pöperöillä toimivat.
Mietin tässä erillaisia asioita...ja jos jotku viihtis eka kertalaista neuvoa ja antaan hyviä vinkkejä.
-Tarviiko mun lisätä lämpölamppu tuohon osastoon mihin mulla tiput kuoriutuu??
-Miten jätit (rokit ja brahmat) yleensä suhtautuu parveen kuoriutuviin tipuihin??
Mulla tuo muninta pesä on noin puolenmetrin korkeudella.Ja mietin jos ja kun siirrän emon kuoriutumisen lähestyessä maan tasalle...et kai mun kannattaa verkolla rajata niille pikku soppi että saa emo rauhassa tipuja hoitaa ja kuivatella.Haaveilen ja yritän jos saisin tiput kasvamaan tuohon jättien porukkana ihan suorilta.Et ekat päivät antasin emon olla verkon suojissa tipujen kanssa ja muu porukka sais kahtella verkon läpi tapahtumia...ja sit pikkuhiljaa päästelisin porukan muiden sekaan.
Mut se mua tosiaa jännittää miten yleensä noi jätit ottaa pikkuset vastaan.

Ei oo kokemusta ollenkaan ei..
Ettei ne vie pikkusia hengiltä...

Hyvin noi tiput on muilla näyttäny kyl parvessa kasvaneen..mut mut...

Kaikkee tulee mietittyä.
Mulla on kukkona siis tosiaa tuos häkkiosastossa Iso järkeälemäinen mutta kiltti rokki kukko Jallu.Ja sit siinä on emokanan lisäks Rokkikana ja light+kulta brahma kanaset.Eli kolme muuta aikuista kanaa.Niin kiva parvi johon nyt lisään porukkaa näillä tipuilla.toivotaan nyt vaan peukut pystyssä et haudonnasta tulis sit kans tipusia.
Kertokaa mulle hyviä neuvoja...vaikka kanat kyllä täältä luettuna hoitaa tipunsa niiiiiiin hyvin.
Mun Yks lempi kana Bertta jätti kotsi hautoo siis tän porukan,Bertta ei taida olla ku just ja just vuoden iän ylittänyt.
Jännää jännää.