hautooko se nyt ?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Skrållan

hautooko se nyt ?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

auttakaa. onko kana oikeesti niin hullu että hautoo tähän aikaan vuodesta?
nuorikko, suntynyt joskus maalis-huhtikuussa on nyt maannut pesässä vuorokauden. terveeltä ja pirteältä se vaikuttaa.
ei mennyt edes ulos vaikka yleensä heti ensimmäisenä on ulkona.
mitä teen?
miisu

Re: hautooko se nyt ?

Viesti Kirjoittaja miisu »

Taitaahan ne hullummat hautoa vaikka talvellakin, silkit ainaskin :smt012
Skrållan

en välttämättä nyt innostu ihan kamalasti, jos se jaksaa loppuun.. voikohan munia jättää vain 3-4?
miisu

No meillä oli neljä munaa mistä tuli kaksi vauhdikasta tipua, sehän riippuu ihan että miten ovat hedelmöittyneet :smt001 Jos on kaikki kohdallaan niin luulisi kyllä kolmen, neljänkin riittävän!
Skrållan

nyt sillä on 4 munaa alla. saa nähdä miten käy..
Skrållan

piipitystä, koska??

mun miksikana Siri on nyt hautonut pian kolme viikkoa, koska sitä piipitystä pitäis munasta kuulua?
en ole läpivalaissut munia, mutta ne mitkä olen pois poiminut ovat olleet hedelmöityneitä. toivottavasti nää 4 nyt on kanssa.
Hellan lettas

Re: piipitystä, koska??

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Mulla 2 pv ennen kuoriutumista,mut ne ekat piipitykset on kovin hienoisia ja hiljaisia,,toisena päivänä sitten kiljuvat siellä on aikas kovaaa!
Skrållan

Re: piipitystä, koska??

ok, maanantaina pitäis kuulua sitten :)
miisu

Juu, meillä kuului ainakin ihan kovaääninen piipitys jo edellisenä päivänä :smt001
Skrållan

tänään ei kuulunut vielä mitään..
toivottavasti sieltä nyt jotain tulee kun se niin kauan on jaksanut hautoa.
vielä pari päivää...
ne munat mitä otin pois, oli kyllä hedelmöityneet...pikkupikkutiput oli :(
miisu

Millonkas se 21 päivää tulee täyteen? Sehän voi ihan hyvin mennä muutaman päivän ylikin kuulemma... Lykkyä! :smt023

Itse höperönä naputtelin pikkuisen kuoreen ja tipu vastasi takaisin... Sellaista pientä kannustelua ja sai sitten infoa että ollaanko siellä hengissä :smt005
Skrållan

se oli torstaina, muistin väärin että tiistaina..ehkä vielä kerkee kuulumaan jotain :)
miisu

Niin tän viikon torstaina? Mitä tuosta ketjun ensimmäisestä päivityksestä laskin?
No vielä on jokunen päivä odotettavana :smt023 Oispa meilläkin tipuja tulossa :smt022 Täällä eletään nyt muiden kokemuksilla talven yli ....
Skrållan

mihin mun puhelimella lähetetty viesti katosi :(

MUNASSA ON SÄRÖ JA SE PIIPITTÄÄ KOVASTI !!!!!!! :smt060
koska voi tipua odottaa??

entä ne muut 3, valaisin ne sen verran että ne oli täysin mustia ja sitten oli aika iso ilmatila ..tarkoittaako tämä tipua vai "valeraskautta"...
miisu

Hienoa! Tipu tulossa! :smt023
No meillä tuli ensimmäisestä säröstä vuorokauden sisään, mutta ilmeisesti voi mennä kaksikin vuorokautta. Jospa huomenna jo tipu olis ulkona.. Itse varmaan aamulla kurkkaisin edistymistä :smt007

No jos on tumma ja selvä ilmatila niin silloinhan pitäisi olla munissa elämää :smt001 Taitaa teillä vaan olla ensimmäinen tipu vähän kiiressä, loput tulee varmaan sitten toivottavasti perässä :smt003
Vastaa Viestiin