Olen suunnitellut pientä kanalaumaa, jotta saisin munat omasta takaa. Ei siis tarvitsisi ostella kaupasta munia ja miettiä, mistä ne tulevat. Olen tässä jonkun päivän nyt selaillut tätä foorumia ja kokoajan olen enemmän sekaisin siitä minulle parhaasta kanarodusta

Kääpiörodut olivat oikein sieviä, mutteivät ilmeisesti munantuottajina kummoisia.
Jos ajatuksena olisi saada munia itselle, sekä muutamille kavereille, niin mikäs kanarotu se olisi paras ja millainen lauma. Olemme ihan normaalikäyttäjiä, eikä joka päivä leivota tai tehdä muuta munakasta

Ehkä sellainen 10-15 munaa viikossa olisi realistinen määrä. Lisäksi kanat tulisivat asumaan tallissa, jossa joskus paukkupakkasilla lämpötila laskee pakkasen puolelle. Lämpölamppu lienee silloin tarpeen, mutta voiko sitä käyttää yöllä... meneekö rytmit sekaisin. Onko maatiainen se paras rotu näin kylmänsietokyvyltään?
Olen myös ajatellut viiriäisiä kanojen rinnalle, ei siis samaan tilaan, mutta munia tuottamaan kuitenkin. Onko tässä mitään järkeä