kukko vai kanan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Hellan lettas

Re: kukko vai kanan?

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

OOOO-OOUUU :smt005 ,,En huomannut pikkutipujen kuvia,,kommentoin nuota kahta isompaa siis tuolla ylhäällä... :smt005 :smt005 ,,,pitääpäs tutkia nuo pikkukuvatkin seuraavaksi,,,, :smt017 :smt007 muoks,eli lisäystä,,mun tietämys ei riitä kyllä näin pikkuisten sukupuolen arviointiin,ainakaan näin kuvasta.. :smt003 ,,
albatrossi

Viesti Kirjoittaja albatrossi »

:smt005 :smt042 :smt043 HUH! Ehdin jo pelätä että kumpikin ovat kukkoja! :smt003 :smt044 (Voihan ne kyllä ollakin) Mut veikkauksia saa laittaa.. :smt023
Hellan lettas

albatrossi kirjoitti::smt005 :smt042 :smt043 HUH! Ehdin jo pelätä että kumpikin ovat kukkoja! :smt003 :smt044 (Voihan ne kyllä ollakin) Mut veikkauksia saa laittaa.. :smt023
:smt005 :smt005 Voi kauhistus,jos säikäytin! :smt005 ,,Olisko tuo vaaleampi tipu isompi tuota kirjavaisempaa? Onko koivet suuremmat kuin toisella? Mulla oli kans 2 saman ikäistä tipua tai on vieläkin ja silloin pienenä kukko oli isompi,,sen koivet oli isommat ja sen mini harja punotti
albatrossi

Kyllä vaalea tipu isompi on ja koivista en osaa kyl sanoa yhtään mitään.. Mutta katsellaan kunhan kasvavat.. voisin laittaa lisää kuvia kunhan kasvavat.. Saa vielä arvuutella! :smt004
Pirjo

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Nyt alkaa TAAS OLLA NIIIIN KUKKOMAISTA käyttäytymistä -että kohta menee hermo :smt013

...minulle nämä kanat ovat ihan ´hebreaa`, joten laitan taas tähän tällaisen ´lottorivin` :smt003

Araucanoja on neljä kappaletta:
...arvaan kolme ensimmäistä ovat kukkoja :smt012
KuvaKuvaKuva

...mutta olisiko tämä neljäs KANA :smt017
Kuva

...sitten on Paduan, olisiko kukko?
Kuva

...ja Orpington -myös ehkä kukko...??? on kyllä paljon rauhallisempi kuin muut; kertokaa jos tiiätte, mistä sen tästä erottaa?
Kuva

...ja sitten silkkitipu -mun tuurilla myös kukko... :smt012
Kuva

ja pari luomutipua...myös lienee kukkoja...
KuvaKuva

-niin ja pieneksi muistutukseksi, jos joku ihmettelee miksi ´kiroilen` kukoista niin meillä ´kanalassa` 18 asukasta, joista 16 kukkoa...siis itseasiassa se ei ole ´kanala` vaan kukkola!
epi

Viesti Kirjoittaja epi »

Mä rohkeana teen oman lottorivin:
araucanoista samaa mieltä (valitettavasti), paduania veikkaan myös kukoksi, orpingtonista en vielä heittäisi kirvestä kaivoon, silkkitipusta en ota kantaa ja luomutipuista veikkaisin ekaa kanaksi ja toista kukoksi. :) toivottavasti nyt olisi enemmän kanoja kun kukkoja.
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Niin.

3 ekaa kukkoja. Neljäs kana. Paduaani, niin , luulisin kukoksi. Mut orbingtonia voisin kanaksikin kuvitella. Silkit on hankalia.
Varsinkin kun ei ole vertailukohtaa. Mutta lievästi arvelisin kukoksi.

2 viimestä olis minusta kukkoja.
Melko epävarma rivi. Paduaaneja en oikein tunne. :smt048
albatrossi

Tässä uusia kuvia tipuistani joista ei vielä ainakaan viikko sitten tiedetty että mitä ovat.. Nyt siis 3 viikkoa ja 2 päivää vanhoja. Tipuja siis kaksi. tumma ja vaalea. Itse luulen että ainakin tumma on kukko. :smt012
TUMMA TIPU
Kuva
KUMPIKIN
Kuva
TUMMA TIPU
Kuva
VAALEA TIPU
Kuva
TUMMA TIPU
Kuva
Viimeksi muokannut albatrossi, 17 Helmi 2013, 10:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hellan lettas

Tulenko taas säikyttelemään? :smt005 :smt005
Mun juttuja ei ny kauhean vakavasti kannata ottaa,kun en ole tässä mikään expertti :smt023 ,mutta oisko vaaleampi kana ja tummempi kukon näköinen enemmän ? :smt040 Tosi upean värisiä joka tapauksessa. :smt055
albatrossi

:smt003 Juu, olen itsekin vähän katsellut että vaalea on kana ja tumma kukko. :smt001 Mitäs mieltä muut on??
albatrossi

Nyt hassu kysymys, eli 'kukkoileeko' kanatiput (rinnat vastakkain, siivet levällään ja päät ylhäällä hyppivät välillä toisiaan vasten.) :smt003 vai onko nuo mun tiput kumpikin kukkoja? :smt005
Hellan lettas

Meidän kukko ja kanatipu AINA JOKA AAMU,kun pääsevät ulos ensimmäisenä pomppii siivet levällään rinnat toisiaan vasten,,ottavat mittaa,kunpi on kumpi..ja toinen on kana :smt050
albatrossi

Hyvä! vielä on toivoa että toinen on kana. On se kyllä vähän kanamainen, mutta ainakin toista luulen edelleen kukoksi.. :smt001
suvi.k.

Viesti Kirjoittaja suvi.k. »

Auttakaahan taas viisammat jälleen aloittelijaa :smt003 Ovat pari päivää vajaa 5 viikkoa.

Tämä eka on selkeästi kukko.
Kuva

Ja tämä varmaankin kana.

Kuva

Ja tämä kana, anteeksi huono kuva...

Kuva

Onko tämäkin kana?

Kuva

Ja entäs tämä?

Kuva
Raksu