Elikkäs ekat munat hevostarhan takana metsässä pesässä. Selma neiti se siellä istunut jo reilun pari viikkoa, käyden vaan välillä syömässä.
Sellasta olisin tiedustellut kokeneemmilta että uskaltaako kanaa nostaa pesän päältä itse yhtään pois että näkisi paljonko siellä munia on?
Olen muistaakseni jostain kuullut ettei muniin saa ihminen ainakaan koskea?
Saattaa sinne kuikistaa, vaikka ruokaa viedessä nostat selmaa varovasti rinnan alta ja räknäät munat pikaisesti. Hyvä se on tarkastaa, että on edes muutama ehjä muna!
enpä oikein tiedä olenko väärässä. Tai tekisinkö väärin. Mutta voisin yrittää siirtää suojaan jos sade / peto uhka olisi? Tai jos pesä on korkealla suojaisin niin ettei tipu pääse putoamaan. Ja puuroa ja keltuaista emolle ja tipulle tarjolle enpä tiedä auttaako viestini mutta näin itse tekisin
Jos siellä on tipu niin sillon kana yleensä muuttaa kiltisti mihin vaan. Mä oon yleensä ottanu kanan,munat ja tiput kerralla johonkin laatikkoon ja siirtänyt niin jos on ollut tarvis
tai väsäät sille oman kopin siis katollisen on mukavampi sit kökkiä pesässä tai joku helposti liikuteltava häkki ja viet sillä sen sisälle:) meillä ainakin heti hyväksyi uuden pesän jos tipu oli vaan tallella mut Kai niitä myös pesän hylkääjiäkin on
onko tipu saanut kavereita? Voi se on niin ihanaa kun emo kurluttaa poikaselle ja näyttää mistä syödään ja miten tai "käskee" tipun piiloon siipien suojaansa