Hautoo ittensä hengiltä jos ei tuu tipiä, jota hoitaa..
mikähän vaivaa kanaa APUA
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
maunu_muori
Re: mikähän vaivaa kanaa APUA
Tota just tarkoitin, kun sanoin että älä laita munaa.. kana hautoo vaikka kaks kuukautta, jos se muna ei oo hedelmöittynyt ja menee sen vuoksi tosi huonoon kuntoon. Joko hommaat jostain hedelmöittyneitä munia esim 6 ja laitat ne sinne pesään, tai sitten estät sen pesään menon kokonaan. Tyhjän(kukottoman) hautomisessa ei oo mitään järkee.... ainakaan mun mielestä
..vaikka kuinka olis silkistä kyse 
-
annemari
Nimenomaan pitää olla sellainen muna, jonka on kukko polkenut, että tulee tipu!!! -hautomakuume ei lopu muuten.
HuH HuH !
HuH HuH !
-
juujuu
Tämän päiväinen iloinen yllätys oli kun tämä hautomahullu rouvva tuli ihan itse pihalle syömään ja kuopimaan
Kiitos vaan kun jaksoitte kirjoitella mun tyhmiin kysymyksiin vastaukset
-
juujuu
Sen verran asiaa vielä tuon esille : Hautomakuumepotilas paranemaan päin
Olen peittänyt pesäpaikan ja nostanut kanan ulos ja luukut kiinni koppiin Tänään ajattelin viedä(jos kissan saan siksi aikaa sisälle) rouvvan oikein piknikille lantalan reunoille jos se sais unohtamaan koko tipu hömpötyksen ...
-
maunu_muori
Tyhmiä kysymyksiä ei ole, se se on tyhmää jos ei uskalla jotain kysyä, mitä ei tiedä tai ymmärrä..
Hieno juttu, että unohtuu se haudonta.. mie lopetin kaikkiaan 3 kanan haudonnat tällä viikolla väkisin: ei oo meilläkään nyt just aikuista kukko.. mut KOHTA on
.. sillain pikasesti laskettuna taitaa kukkopoika olla vajaa parikymmentä
.. tulee pikkumiehelle sapuskaa 
-
miisu
Huh, helpotuin kun luin tätä aihetta. Meillä on nimittäin sama juttu kanalan ainoan silkin kanssa, rupesi tänään pesässä kököttämään vaikka ei ole edes munia alla! Minä jo mietin kaikenmaailman munatukoksia, mutta kun kanan ottaa pois pesästä niin syö ja juo normaalisti ja jopa lähtee uloskin temmeltämään. Kuitenkin jonkun ajan kuluttua menee takaisin pesään, sama homma on ollut koko päivän. Olen kuitenkin antanut olla pesässä tunnin pari että saisi munittua jos olisi oikeasti tarve.
Tämä neitihän ei ole muninut kuin muutaman viikon (nuorikko). Täällä nyt toivotaan että yrittää mieluummin tyhjäpäisesti hautoa kuin että olisi joku ongelma sisuksissa. Hyvin syö ja liikkuu kuitenkin...
Tämä neitihän ei ole muninut kuin muutaman viikon (nuorikko). Täällä nyt toivotaan että yrittää mieluummin tyhjäpäisesti hautoa kuin että olisi joku ongelma sisuksissa. Hyvin syö ja liikkuu kuitenkin...
-
juujuu
Hautooko kana itsensä hengiltä ???
Mulla silkkikanoissa yksi yksilö joka koko ajan hautomakuumeessaa Kerran sain sen loppumaan ja jopa munikin parisen munaa mutta nyt taas on ollut jo pidempään hautomassa tyhjyyttä
Nostan sen monta kertaa päivässä ulos muiden joukkoon Se syö ja juo ,ruoputtaa maata mutta jos luukku on sisälle auki menee hetikohta takaisin sisälle pesäänsä Jos pistän pesän piiloon menee siihen viereen
Jos laitan luukut kiinni kanalakoppiin niin on kyllä ulkona tekemässä sitäsun tätä mutta käy välillä koputtamassa luukkuun et"pääsiskö sisälle "
ja käynnit tihenee kun aikaa kuluu ja koputus kovenee eli kova hätä kanalla päästä takaisin sisälle
On aina yksinään ja pörhistelee sulkansa ,laskee päänsä alas jos joku toisista tulee kohti Ja juoksee karkuun jolloin toiset nokkivat sitä
Kraakkuu ja levittelee siipiään yksinään ulkona
Kopissa on koko ajan siinä kohdassa johon olen sen asettanut tai se on itse mennyt Ei syö eikä juo sisällä vaikka olis mahdollisuus
On pienempi kuin muut ja nyt eron huomaa jo selvästi
MITÄ TÄLLE VOI TEHDÄ ,EHDOTUKSIA mutta en lopeta kanaa kun kerta vielä syö ja juo ja kuopsuttelee Pitäiskö antaa jollekkin joka haluaa munanhaudonta kanan itselleen ....
Nostan sen monta kertaa päivässä ulos muiden joukkoon Se syö ja juo ,ruoputtaa maata mutta jos luukku on sisälle auki menee hetikohta takaisin sisälle pesäänsä Jos pistän pesän piiloon menee siihen viereen
Jos laitan luukut kiinni kanalakoppiin niin on kyllä ulkona tekemässä sitäsun tätä mutta käy välillä koputtamassa luukkuun et"pääsiskö sisälle "
ja käynnit tihenee kun aikaa kuluu ja koputus kovenee eli kova hätä kanalla päästä takaisin sisälle
On aina yksinään ja pörhistelee sulkansa ,laskee päänsä alas jos joku toisista tulee kohti Ja juoksee karkuun jolloin toiset nokkivat sitä
Kraakkuu ja levittelee siipiään yksinään ulkona
Kopissa on koko ajan siinä kohdassa johon olen sen asettanut tai se on itse mennyt Ei syö eikä juo sisällä vaikka olis mahdollisuus
On pienempi kuin muut ja nyt eron huomaa jo selvästi
MITÄ TÄLLE VOI TEHDÄ ,EHDOTUKSIA mutta en lopeta kanaa kun kerta vielä syö ja juo ja kuopsuttelee Pitäiskö antaa jollekkin joka haluaa munanhaudonta kanan itselleen ....
-
annemari
Re: Hautooko kana itsensä hengiltä ???
Munia alle ja annat sille sen tipun tai kaksi hoidettavaksi. Silkit on mahdottomia.
-
miisu
Re: Hautooko kana itsensä hengiltä ???
Täällä on sama juttu silkin kanssa, hautoi itsepäisesti tyhjää pesää ja ei luovuttanut vaikka miten pesän sulki ja vei ulos jne. Kun pesästä nostaa ensin pois niin jää lattialle hautomisasentoon, mutta sain sille taas virrat päälle kun vähän enemmän liikuttelin, ja syö kun nostan ruokintakaukaloon
Siellä sitten älyää, että hei, ruokaa... (Olen nyt nostanut sitä siinä kerran päivässä pois pesästä, ettei rupeisi sinne ainakaan paskomaan)
Luovutin sitten ja laitoin munat alle, ei muuten olisi tainnut tulla mitään. Vähän näytti siltä ettei muuten olisi pesästä lähtenyt... Ehkä se on sunkin niin tehtävä.
Nyt tässä vaan toivotaan, että niistä munista jotain tulee
Muuten mahtaa neiti hautoa vaikka maailman tappiin..
Luovutin sitten ja laitoin munat alle, ei muuten olisi tainnut tulla mitään. Vähän näytti siltä ettei muuten olisi pesästä lähtenyt... Ehkä se on sunkin niin tehtävä.
Nyt tässä vaan toivotaan, että niistä munista jotain tulee
-
juujuu
miisu : ihan on kuin mun toi Blondi en vaan millää laittais munia alle kun en halua talvea vasten tipuja jos ollenkaan Nyt olen nostellut rouvaa ulos pari kolme kertaa päivässä ja sulkenut ikkunan koppiin että kana edes söis jotain ....
-
miisu
Juu en olisi minäkään niitä tipuja talvea vasten halunnut, eikä muutkaan perheenjäneset olleet kauheen myötämielellä...Mutta nyt taisi kyllä kanan tahto voittaa, 4. haudontapäivä menossa
Tässä sitä sitten kuumeisesti miettimään, että pärjäävätkö tiput syyskuussa vielä kivinavetassa äitikanan ja lämpölampun turvin vai joutuuko sisälle tuomaan.. On nuo silkit kyllä ihania otuksia, mutta kyllä rupee vähän tila loppumaan jos neiti meinaa tipuja sarjatuotannolla jatkossakin ... No, Pamela on meikäläisen ehdoton lemppari koko lintuporukassa, että saipa nyt ainakin kerran tahtonsa lävitse 
-
Maattari
- lindell
Emon alla haudotut tiput pärjäävät hyvin Ilman lämpölamppua vaikka talvella kanalassa kunhan lämpö on plussan puolella joten syyskuu ei ole mikään ongelma
Onnea haudontaan 
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
capeet
Tää nyt ei varsinaisesti tuohon hautomakuumeeseen liity, mutta avokado saattaa olla pahaksi. Se sisältää persiiniä, joka on eläimille aika myrkkyä, mutta ilmeisesti erityisen myrkyllistä linnuille.juujuu kirjoitti:Eilenkin annoin kädestä avokadoa meinasi syödä koko käden nahkoinenn päivineen eli tästäkin ajattelin ettei ihan kuolemansairas ole ,vai??
-
juujuu
capeet kirjoitti:Tää nyt ei varsinaisesti tuohon hautomakuumeeseen liity, mutta avokado saattaa olla pahaksi. Se sisältää persiiniä, joka on eläimille aika myrkkyä, mutta ilmeisesti erityisen myrkyllistä linnuille.juujuu kirjoitti:Eilenkin annoin kädestä avokadoa meinasi syödä koko käden nahkoinenn päivineen eli tästäkin ajattelin ettei ihan kuolemansairas ole ,vai??
JUUH ,..toi on tiedossa nyt mutta ei ollut silloin