Tiput orrelle

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Tupu

Tiput orrelle

Viesti Kirjoittaja Tupu »

Meidän 7-viikkoiset koltiaiset majailee vielä mammansa kanssa pesässä, eikä mene yöksi orrelle. :smt012 Onko nämä jotain mammanpoikia vai? :smt018

Eikö nyt pitäisi jo erottaa sukupuolet? Mut kun mää en erota, kaikilla on pikkuruinen harjanalku vaan. Tai sitten kaikki ovat kanoja... :smt023
kochin-fani

Re: Tiput orrelle

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

7 viikon ikäisinähän se emo alkaa jo kohta vieroittaa poikasiaan :smt045 Silloin ainakin meidän tiput on alkanu mennä orrelle kun emo ei enää ole niiden kanssa. Ja menihän ne kyllä sitäkin ennen jo vähän, mutteivät nukkuneet siellä.
Jos se harjanalku on kirjaimellisesti pikkuruinen, niin epäilen että kyseiset poikaset on kanoja. Jos harjan erottaa jo tosi selvästi niin voi olla että ne ovat kukkoja.
:smt002
Tupu

Ok! Että vieroituksia odotellessa :smt023 Kyllä noikin koltiaiset päivisin orsilla hyppelee ja nököttää vaan yöt vietetään mamman alla. Tai siis, olishan tirpat yötkin varmaan jo orrella jos äippäkin sinne menis. Muistelisin vanhoilta kana-ajoilta et joku emo vie poikasensa jo varhain orrelle. Sitten on koko kana tipunpäitä täys. :smt045
Tupu

Jee, tiput emonsa vieressä orrella! :smt041 Eikä millä tahansa orrella, ihan ylimmäiselle ovat menneet. Emo oli ennen tipuja arvoasteikolla pohjalla ja kökötti muutaman muun kanssa kakkosorrella. Kummasti arvostus nousee äidiksi tultuaan. :smt045
juujuu

Viesti Kirjoittaja juujuu »

Minä tuossa pähkäilin että laittanko Ryhmä Rämälle orren kanssa kanihäkkiin kun ainakin yksi silkki lehahti jo pahvilaatikon reunalle istumaan :smt017
Siellä on myös pahvilaatikosta tehty "pesän tapainen" jossa on katto mutta eivät mene sinne joten sen vois kait ottaa pois tilaa viemästä Vai menisivätkö
paremmin katottomaan "pesään " nukkumaan :smt015 vai orrellekko tykkäisivät kiivetä jos sellaisen asennan :smt017 Kumpi parempi ?? kyselee tämä
Ja kuinka vahvan tuollaisille nuorille sen orren vahvuus pitäisi olla että olisi hyvä siinä olla ??
juujuu

Pähkäilin aikani ja tänään töistä tultuani Otin sen ylimääräisen pahvilootan pois ja laitoin sinne orren Ryhmä Rämä vaihtoi heti paikkansa sinne häkin toiseen kulmaan sen orren alle elikkä ainakin pahviloota pois otto oli oikea teko :)
Voikos näille jo laittaa tuhkaa kylpyjä varten vaikka ovatkin vielä pikkusii Kovin jo kylpivät yhdessä nurkassa kutterissa ..sitä on siellä runsaasti ja varsinkin just tuossa nurkassa Pähkäilen taas yön ja huomenna olen sitten päättänyt :smt002
juujuu

Näköjään orsi on ottettu jo päivä käyttöön ..olen nähnyt kolmen olevan yhtäaikaa orrella :smt004 eli ei ollut turhake :smt047
Sitä tuhkakylpyä vielä pähkäilin mut en taida kumminkaan laittaa säälin noita hevosvarusteita ja jos se ei ole välttämättömyys ....
Pia

Tipuille orret ja viihdykettä?

Viesti Kirjoittaja Pia »

Oletteko laittaneet konehaudotuille tipuille orsia ta muita viihdykkeitä?

Meidän tipsut ovat vanhassa undulaatinhäkissä, jonka ympärlle olen viritellyt pyyhkeitä ettei lämpölampun lämpö karkaa. Laitoinpa niille yhden orren n. 20 cm korkeuteen, ettei aika kävisi tylsäksi. On siellä pieni majakin viihdykkeenä.

Söpöliinit nukkuvat välillä majassa ja hypivät sen päällä. JA, uskokaa tai älkää, mutta meidän 1,5 viikkoiset tipsut istuskelevat jo orrella :smt055 Olen niin ylpeä "äiti" :smt049
Vastaa Viestiin