Eikö nyt pitäisi jo erottaa sukupuolet? Mut kun mää en erota, kaikilla on pikkuruinen harjanalku vaan. Tai sitten kaikki ovat kanoja...
Tiput orrelle
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Tupu
Tiput orrelle
Meidän 7-viikkoiset koltiaiset majailee vielä mammansa kanssa pesässä, eikä mene yöksi orrelle.
Onko nämä jotain mammanpoikia vai?
Eikö nyt pitäisi jo erottaa sukupuolet? Mut kun mää en erota, kaikilla on pikkuruinen harjanalku vaan. Tai sitten kaikki ovat kanoja...
-
kochin-fani
Re: Tiput orrelle
7 viikon ikäisinähän se emo alkaa jo kohta vieroittaa poikasiaan
Silloin ainakin meidän tiput on alkanu mennä orrelle kun emo ei enää ole niiden kanssa. Ja menihän ne kyllä sitäkin ennen jo vähän, mutteivät nukkuneet siellä.
Jos se harjanalku on kirjaimellisesti pikkuruinen, niin epäilen että kyseiset poikaset on kanoja. Jos harjan erottaa jo tosi selvästi niin voi olla että ne ovat kukkoja.

Jos se harjanalku on kirjaimellisesti pikkuruinen, niin epäilen että kyseiset poikaset on kanoja. Jos harjan erottaa jo tosi selvästi niin voi olla että ne ovat kukkoja.
-
Tupu
Ok! Että vieroituksia odotellessa
Kyllä noikin koltiaiset päivisin orsilla hyppelee ja nököttää vaan yöt vietetään mamman alla. Tai siis, olishan tirpat yötkin varmaan jo orrella jos äippäkin sinne menis. Muistelisin vanhoilta kana-ajoilta et joku emo vie poikasensa jo varhain orrelle. Sitten on koko kana tipunpäitä täys. 
-
Tupu
Jee, tiput emonsa vieressä orrella!
Eikä millä tahansa orrella, ihan ylimmäiselle ovat menneet. Emo oli ennen tipuja arvoasteikolla pohjalla ja kökötti muutaman muun kanssa kakkosorrella. Kummasti arvostus nousee äidiksi tultuaan. 
-
juujuu
Minä tuossa pähkäilin että laittanko Ryhmä Rämälle orren kanssa kanihäkkiin kun ainakin yksi silkki lehahti jo pahvilaatikon reunalle istumaan
Siellä on myös pahvilaatikosta tehty "pesän tapainen" jossa on katto mutta eivät mene sinne joten sen vois kait ottaa pois tilaa viemästä Vai menisivätkö
paremmin katottomaan "pesään " nukkumaan
vai orrellekko tykkäisivät kiivetä jos sellaisen asennan
Kumpi parempi ?? kyselee tämä
Ja kuinka vahvan tuollaisille nuorille sen orren vahvuus pitäisi olla että olisi hyvä siinä olla ??
Siellä on myös pahvilaatikosta tehty "pesän tapainen" jossa on katto mutta eivät mene sinne joten sen vois kait ottaa pois tilaa viemästä Vai menisivätkö
paremmin katottomaan "pesään " nukkumaan
Ja kuinka vahvan tuollaisille nuorille sen orren vahvuus pitäisi olla että olisi hyvä siinä olla ??
-
juujuu
Pähkäilin aikani ja tänään töistä tultuani Otin sen ylimääräisen pahvilootan pois ja laitoin sinne orren Ryhmä Rämä vaihtoi heti paikkansa sinne häkin toiseen kulmaan sen orren alle elikkä ainakin pahviloota pois otto oli oikea teko
Voikos näille jo laittaa tuhkaa kylpyjä varten vaikka ovatkin vielä pikkusii Kovin jo kylpivät yhdessä nurkassa kutterissa ..sitä on siellä runsaasti ja varsinkin just tuossa nurkassa Pähkäilen taas yön ja huomenna olen sitten päättänyt
Voikos näille jo laittaa tuhkaa kylpyjä varten vaikka ovatkin vielä pikkusii Kovin jo kylpivät yhdessä nurkassa kutterissa ..sitä on siellä runsaasti ja varsinkin just tuossa nurkassa Pähkäilen taas yön ja huomenna olen sitten päättänyt
-
juujuu
Näköjään orsi on ottettu jo päivä käyttöön ..olen nähnyt kolmen olevan yhtäaikaa orrella
eli ei ollut turhake
Sitä tuhkakylpyä vielä pähkäilin mut en taida kumminkaan laittaa säälin noita hevosvarusteita ja jos se ei ole välttämättömyys ....
Sitä tuhkakylpyä vielä pähkäilin mut en taida kumminkaan laittaa säälin noita hevosvarusteita ja jos se ei ole välttämättömyys ....
-
Pia
Tipuille orret ja viihdykettä?
Oletteko laittaneet konehaudotuille tipuille orsia ta muita viihdykkeitä?
Meidän tipsut ovat vanhassa undulaatinhäkissä, jonka ympärlle olen viritellyt pyyhkeitä ettei lämpölampun lämpö karkaa. Laitoinpa niille yhden orren n. 20 cm korkeuteen, ettei aika kävisi tylsäksi. On siellä pieni majakin viihdykkeenä.
Söpöliinit nukkuvat välillä majassa ja hypivät sen päällä. JA, uskokaa tai älkää, mutta meidän 1,5 viikkoiset tipsut istuskelevat jo orrella
Olen niin ylpeä "äiti" 
Meidän tipsut ovat vanhassa undulaatinhäkissä, jonka ympärlle olen viritellyt pyyhkeitä ettei lämpölampun lämpö karkaa. Laitoinpa niille yhden orren n. 20 cm korkeuteen, ettei aika kävisi tylsäksi. On siellä pieni majakin viihdykkeenä.
Söpöliinit nukkuvat välillä majassa ja hypivät sen päällä. JA, uskokaa tai älkää, mutta meidän 1,5 viikkoiset tipsut istuskelevat jo orrella