Pipsa hautoo:)

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Mimi30

Re: Pipsa hautoo:)

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

^Mäkin tykkään siitä kuvasta :smt001 Ukko oli niin komean ryhdikäs siinä..
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Meilläkin tuppasivat toiset munimaan hautojan pesään, joten tarkistin munien määrän päivittäin ja haudottavat merkkasin silloin heti alkuunsa.
Mimi30

Mun olis pitänyt kans jo heti alussa merkata..noh..saas nähä millaisia ylläritipuja sieltä kuorensisältä sitten löytyy :smt005 Hitsi kun vaan harmittaa aina "vaivata" Pipsaa ja käydä ronkkimassa munia.. :smt017 Se kun niin tiiviisti siellä viihtyy ja munat pitäis illalla aina käydä tsekkaamas läpi kun noi muut muniskelee pitkin päivää sen alle...
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ei meidän maamat ainakaan ollet moksiskaan vaikka rssasin munia useamminkin päivän aikana, mitä nyt vähän sähisivät :smt005 ja nokkailivat
Mimi30

^Hyvä tietää :smt001 ..mä oon pelänny täs josko se vaikka lyökin hanskat tiskiin yks kaks että "pidä sit eukko munas kun en saa rauhassa hautoa" :smt005
Mimi30

pikapäivitystä...eli siellä lätsöttää Pipsanderi edelleen ja ens maanantaina tai tiistaina olis sitte tipuja odotettavissa! :smt001 Tänään kävin jo valmistelemassa tipulaa sellaiseen isoon puulaatikkoon josta isoimmat kolot miekkonen tuossa päivällä tilkitsi verkonjämillä..toiselle reunalle laitan heinää ja toiselle puruja jonne tulee ruokailutilat..jännittäääää!! :smt055
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Suloista, toivottavasti kaikki menee hyvin ja sieltä kuoriutuu pehmoisia silkkejä ja ehkä pari sekarotukanaa mulle... :smt003 Pipsa on varmaan hyvä emo, se on jotenkin niin tomeran oloinen. :smt049
Mimi30

Raastavaa odotusta..toivotaan että tulis nyt edes pari tipua Pipsalle palkaksi vaivannäöstä..niin uskollisesti kököttänyt pesässä jo 22 päivää..
Metu

Viesti Kirjoittaja Metu »

Meillä Pipsa kökötti viime talvena melkein 3kk ennenkö onnisti ja se sai kaipaamansa tiput. Kaksi ekaa satsia ei onnistunut kun pakkasta oli välillä -35. Kolmas kerta toden sanoi ja sitä onnisti.
Mimi30

^Voi toista..ihanaa kun kuitenkin lopulta onnistui! :smt045
Tää satsi meni nyt ketuilleen :smt009 Lieko liikaa kylmettyny munat kun yks päivä tuntu reissullaan viihtyvän harvinaisen kauan..pidin varmaan 2vk yliaikaa munia pesäs--alkoivat jo haisemaan tosi pahalle :smt011 Ja sisältö ei ollut kaunista..joka kuoressa alkio mutta kehitys jäänyt kesken :smt010 ..Saas nähdä onnistuuko seuraavalla kerralla,täytyy yks patteri lykätä lisää kanalaan vaikka ei siellä musta nytkään kylmä ole..Ittestä ei ole niin väliä mutta Pipsa vähän säälitti :smt056
Vastaa Viestiin