Pipsa hautoo:)
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Iloisten Munatalo
Re: Pipsa hautoo:)
Meilläkin tuppasivat toiset munimaan hautojan pesään, joten tarkistin munien määrän päivittäin ja haudottavat merkkasin silloin heti alkuunsa.
-
Mimi30
Mun olis pitänyt kans jo heti alussa merkata..noh..saas nähä millaisia ylläritipuja sieltä kuorensisältä sitten löytyy
Hitsi kun vaan harmittaa aina "vaivata" Pipsaa ja käydä ronkkimassa munia..
Se kun niin tiiviisti siellä viihtyy ja munat pitäis illalla aina käydä tsekkaamas läpi kun noi muut muniskelee pitkin päivää sen alle...
-
Iloisten Munatalo
Ei meidän maamat ainakaan ollet moksiskaan vaikka rssasin munia useamminkin päivän aikana, mitä nyt vähän sähisivät
ja nokkailivat
-
Mimi30
^Hyvä tietää
..mä oon pelänny täs josko se vaikka lyökin hanskat tiskiin yks kaks että "pidä sit eukko munas kun en saa rauhassa hautoa" 
-
Mimi30
pikapäivitystä...eli siellä lätsöttää Pipsanderi edelleen ja ens maanantaina tai tiistaina olis sitte tipuja odotettavissa!
Tänään kävin jo valmistelemassa tipulaa sellaiseen isoon puulaatikkoon josta isoimmat kolot miekkonen tuossa päivällä tilkitsi verkonjämillä..toiselle reunalle laitan heinää ja toiselle puruja jonne tulee ruokailutilat..jännittäääää!! 
-
Nuki
Suloista, toivottavasti kaikki menee hyvin ja sieltä kuoriutuu pehmoisia silkkejä ja ehkä pari sekarotukanaa mulle...
Pipsa on varmaan hyvä emo, se on jotenkin niin tomeran oloinen. 
-
Mimi30
Raastavaa odotusta..toivotaan että tulis nyt edes pari tipua Pipsalle palkaksi vaivannäöstä..niin uskollisesti kököttänyt pesässä jo 22 päivää..
-
Metu
Meillä Pipsa kökötti viime talvena melkein 3kk ennenkö onnisti ja se sai kaipaamansa tiput. Kaksi ekaa satsia ei onnistunut kun pakkasta oli välillä -35. Kolmas kerta toden sanoi ja sitä onnisti.
-
Mimi30
^Voi toista..ihanaa kun kuitenkin lopulta onnistui!
Tää satsi meni nyt ketuilleen
Lieko liikaa kylmettyny munat kun yks päivä tuntu reissullaan viihtyvän harvinaisen kauan..pidin varmaan 2vk yliaikaa munia pesäs--alkoivat jo haisemaan tosi pahalle
Ja sisältö ei ollut kaunista..joka kuoressa alkio mutta kehitys jäänyt kesken
..Saas nähdä onnistuuko seuraavalla kerralla,täytyy yks patteri lykätä lisää kanalaan vaikka ei siellä musta nytkään kylmä ole..Ittestä ei ole niin väliä mutta Pipsa vähän säälitti 
Tää satsi meni nyt ketuilleen