Jyrsijäpullo käy nopeasti pieneksi. Poikasille varmaan ihan jees, voi joutua opettamaan pullolle mutta kun oppivat niin ei ole ongelmaa. Poikasena ovat mestareita hukuttamaan itsensä vaikka kahvikuppiin joten ehdottomasti juoma-astian oltava sellainen jossa on vettä vain pari senttiä pohjalla. Kolmekuinen osaa jo olla hukuttautumatta vatiin mutta sankkoon saatta vielä onnistua. Varovaisuus on siis paikallaan.
Mulla on sellainen pullo, mihin saa lidlin 2 litran pullon, eiköhän se hetken kestä pienillä kalkuilla. Pitääpä heti sit opettaa ne, se olis kaikista turvallisin.
Onko kellään tietoa olisiko kalkkunanmunia saatavissa postitse mistään päin Suomea? Tänne pohjoiseen useampikin haaveilisi kesäkalkuista, mutta saatavuus on kovin huono...
Meillä rupesi itse iso herra Sulttaani hautomaan ja vaimonsa Tuula senkun viuhtoo pitkin tarhaa viettäen villiä elämää kun ei ole ukko vahtimassa Mitäköhän tästäkin tulee Olen päättänyt antaa heidän nyt touhuta keskenään ihan miten tykkäävät saavatpa sitten jotain aikaan tai eivät
Meille sitten kuoriutui yksi ainokainen mustakalkkuna. Tuolla se kasvaa alhotipujen kanssa, saakohan se koskaan tietää olevansa kalkkuna
Pakko laittaa kuvakin, kun on niin söpö. Ikää 5 vrk
7/10 oli tyhjää, kolme lähti kehittymään. Yksi jäi puoleen väliin ja kolmas ei jaksanut kuoriutua, se oli väärin päin munassa. Pitäiskö kalkkunoilla olla koneessa erilaiset säädöt kuin kanoilla? Kaikki samassa koneessa olleet alhotiput kuoriutuivat hienosti.
6 tipua ainakin on kuoriutunut, oli pakko kurkkii sen siiven alle, ei hermo kestä vaan odottaa
yhteensä kalkuilla on 29 munaa alla ja Klaara on poistanut pesästään 2 munaa haudonnan aikana. Ihan niin tylysti, et on iskenyt nokkansa läpi ja vienyt kauimpaan nurkkaan. Toinen oli ainakin hedelmöittynyt, et oisko mennyt kesken, vai voiko noi muka tietää?
kaakatin kirjoitti:7/10 oli tyhjää, kolme lähti kehittymään. Yksi jäi puoleen väliin ja kolmas ei jaksanut kuoriutua, se oli väärin päin munassa. Pitäiskö kalkkunoilla olla koneessa erilaiset säädöt kuin kanoilla? Kaikki samassa koneessa olleet alhotiput kuoriutuivat hienosti.
Kyllä kalkkunat voi hautoo ihan samoilla säädöillä kuin kanojen munat ja ankat sekä hanhetkin menee samoilla vaikka kosteutta hiukan enempi tarvisivatkin.
Onnea mik tipuista Kuinkas lempeitä sun kalkkunat on hautoessaan kun uskallat mennä kurkkimaan siiven alle? Mun kalkkujen kanssa ei ole toivoakaan.
Meillä näyttäisi nyt tuo Sulttaanin haudonta epäonnistuneen mutta mites mä sen saan lopettamaan ton hautomisen
Heh, klaara on tosiaan ihmeen kiltti. Tai ei silt itsevarmuutta puutu. Tänään ajo 450 kg hevosen tiehensä
sillä on vaan niin kova itsevarmuus. Mä otan poikasii syliin ja tungen niit sen massun alle jne. Klaara on oikeesti ihana.
Mun kalkkunat antaa hyvin käydä munia tiirailemassa. Nyt kimpassa hautoo, samassa pesässä kalkkunanmunia kalkkuna ja kääpiökochi. Käppänä on kyllä hurjana, jos meinaa pesään kurkata Välillä näyttää, että kalkkuna hautoisi munia, että käppänää, kun pikkuinen siellä kalkkunan siiven alla ihan tärkeänä