Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Xaus

Re: Keskustelua ja pulinaa kalkkunoista

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Osaako butit juoda jyrsijäpullosta? :smt017 Siinä ei ainakaan kastelis itseä. Mulla osaa ankatkin juoda sellaisesta. :smt003
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Jyrsijäpullo käy nopeasti pieneksi. Poikasille varmaan ihan jees, voi joutua opettamaan pullolle mutta kun oppivat niin ei ole ongelmaa. Poikasena ovat mestareita hukuttamaan itsensä vaikka kahvikuppiin joten ehdottomasti juoma-astian oltava sellainen jossa on vettä vain pari senttiä pohjalla. Kolmekuinen osaa jo olla hukuttautumatta vatiin mutta sankkoon saatta vielä onnistua. Varovaisuus on siis paikallaan.
Xaus

Viesti Kirjoittaja Xaus »

Mulla on sellainen pullo, mihin saa lidlin 2 litran pullon, eiköhän se hetken kestä pienillä kalkuilla. Pitääpä heti sit opettaa ne, se olis kaikista turvallisin.
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Onko kellään tietoa olisiko kalkkunanmunia saatavissa postitse mistään päin Suomea? Tänne pohjoiseen useampikin haaveilisi kesäkalkuista, mutta saatavuus on kovin huono...
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Meillä rupesi itse iso herra Sulttaani hautomaan ja vaimonsa Tuula senkun viuhtoo pitkin tarhaa viettäen villiä elämää kun ei ole ukko vahtimassa :smt005 Mitäköhän tästäkin tulee :smt003 Olen päättänyt antaa heidän nyt touhuta keskenään ihan miten tykkäävät saavatpa sitten jotain aikaan tai eivät :smt003
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Vai itte Sulttaani :smt043
kaakatin

Meille sitten kuoriutui yksi ainokainen mustakalkkuna. Tuolla se kasvaa alhotipujen kanssa, saakohan se koskaan tietää olevansa kalkkuna :smt048
Pakko laittaa kuvakin, kun on niin söpö. Ikää 5 vrk
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnittelut pikkumustiksesta! Oliko muut kalkkumunat tyhjiä?
kaakatin

7/10 oli tyhjää, kolme lähti kehittymään. Yksi jäi puoleen väliin ja kolmas ei jaksanut kuoriutua, se oli väärin päin munassa. Pitäiskö kalkkunoilla olla koneessa erilaiset säädöt kuin kanoilla? Kaikki samassa koneessa olleet alhotiput kuoriutuivat hienosti.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

meillä kuoriutuu paraikaa Klaaralla pikkupronssikalkkuja <3

6 tipua ainakin on kuoriutunut, oli pakko kurkkii sen siiven alle, ei hermo kestä vaan odottaa :smt003

yhteensä kalkuilla on 29 munaa alla ja Klaara on poistanut pesästään 2 munaa haudonnan aikana. Ihan niin tylysti, et on iskenyt nokkansa läpi ja vienyt kauimpaan nurkkaan. Toinen oli ainakin hedelmöittynyt, et oisko mennyt kesken, vai voiko noi muka tietää?
minnimanni

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

kaakatin kirjoitti:7/10 oli tyhjää, kolme lähti kehittymään. Yksi jäi puoleen väliin ja kolmas ei jaksanut kuoriutua, se oli väärin päin munassa. Pitäiskö kalkkunoilla olla koneessa erilaiset säädöt kuin kanoilla? Kaikki samassa koneessa olleet alhotiput kuoriutuivat hienosti.
Kyllä kalkkunat voi hautoo ihan samoilla säädöillä kuin kanojen munat ja ankat sekä hanhetkin menee samoilla vaikka kosteutta hiukan enempi tarvisivatkin.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Ekalta kalkkunalta kuoriutu 8 tipua, joista yks taitaa olla melkeest valkoinen.

Toisen kalkkunan poikaset kuoriutuu nyt, 3 kuoriutunut, joista yks näyttäis olevan valkoinen. Jännää.
fasunen

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Onnea mik tipuista :smt003 Kuinkas lempeitä sun kalkkunat on hautoessaan kun uskallat mennä kurkkimaan siiven alle? Mun kalkkujen kanssa ei ole toivoakaan.
Meillä näyttäisi nyt tuo Sulttaanin haudonta epäonnistuneen mutta mites mä sen saan lopettamaan ton hautomisen :smt017
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Heh, klaara on tosiaan ihmeen kiltti. Tai ei silt itsevarmuutta puutu. Tänään ajo 450 kg hevosen tiehensä :smt003
sillä on vaan niin kova itsevarmuus. Mä otan poikasii syliin ja tungen niit sen massun alle jne. Klaara on oikeesti ihana.
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mun kalkkunat antaa hyvin käydä munia tiirailemassa. Nyt kimpassa hautoo, samassa pesässä kalkkunanmunia kalkkuna ja kääpiökochi. Käppänä on kyllä hurjana, jos meinaa pesään kurkata :smt040 Välillä näyttää, että kalkkuna hautoisi munia, että käppänää, kun pikkuinen siellä kalkkunan siiven alla ihan tärkeänä :smt005
Vastaa Viestiin