Varin projektit, ja kanojen...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
vardenji
Re: Varin projektit, ja kanojen...
Eli huomenna apteekkiin metsätöiden jälkeen ja ennen sedän synttärikemuja... Juhlatuulta ei pahemmin oo, mutta on sekin mun synttäreille tullu.
Vaihdoin muovilaatikon munineen ja ritilöineen pahvilaatikkoon vähemmillä fyllingeillä. Nyt digimittari näyttää 35.6 lämpöä ja terramittari n. 30...
Vaihdoin muovilaatikon munineen ja ritilöineen pahvilaatikkoon vähemmillä fyllingeillä. Nyt digimittari näyttää 35.6 lämpöä ja terramittari n. 30...
-
vardenji
Löysin elohopeamittarin kotoa. Nyt digimittari näyttää 39,1 astetta ja 53% kosteutta. Terra näyttää 29c ja 61%, elohopea 35-36c. Näistä arvailemaan
Kun luin uuden koneen käyttöohjeista et ilmakupla ylöspäin koneeseen, tuli mietittyä että mulla munat on omatekosessa kyljellään. Kokeilin että jos paan pystyyn ja saan koneen toimimaan, mulle mahtuu tohon väsättyyn 24 munaa ja uuteen 24 munaa... jos haudon molemmilla mä hukun tipuihin(olettaen tietysti et saan toimimaan ja munista tulee jotain...)
Tulipa tässä taas mieleeni, kotikoneessa ei ole tuuletinta, joten lämpö ja kosteus varmaan kans vaihtelee paikotellen. Terra lämpömittari on kiinnitettynä laatikon takaseinään, digimittarin laitoin lähelle toista päätä, terrakosteus on toisessa päädyssä lähellä lämpömittarian ja elohopeamittarin laitoin terrakosteuden viereen. Nyt siirsin digin ton epävarman munan viereen ja siinä mittaa 38,9c ja 55%.
Ei siis kuitenkaan ole munassa kiinni vaan ritilä välissä. Mä taidan tarvita toisenkin digimittarin tonne uuteen koneeseen, jos toi mittari jää tohon vanhaan 
Tulipa tässä taas mieleeni, kotikoneessa ei ole tuuletinta, joten lämpö ja kosteus varmaan kans vaihtelee paikotellen. Terra lämpömittari on kiinnitettynä laatikon takaseinään, digimittarin laitoin lähelle toista päätä, terrakosteus on toisessa päädyssä lähellä lämpömittarian ja elohopeamittarin laitoin terrakosteuden viereen. Nyt siirsin digin ton epävarman munan viereen ja siinä mittaa 38,9c ja 55%.
-
vardenji
Nyt läpivalaistessa oli haudottavista munista kaksi läpi näkymättömiä ja yhdessä verirengas. Loput enemmän tai vähemmän kirkkaita tai keltuainen kelluskelee. Huomenna saan tarvikkeet tuulettimeen ja kysyn isoveljeä väsäämään mun otitekoseen lämpörajoittimen. On kuulemma simppeli tehdä(valmistu juur sähköasentajaks... ) niin sitten olis ehkä kaks toimivaa hautomakonetta. Lämpö vaihtelee tossa laatikossa niinkin paljon et toisessa päässä on 38 astetta ja toisessa alle kädenlämpönen. Molemmat 'ehkä' munat oli tossa kuumemmassa päässä ja toi kesken menny oli kylmän pään laidassa. Nyt on menossa 16. vrk. Kaikkia munia kääntelen yhä vaikka ihan harjoituksen vuoksi
octagonissa olevia perunoita en viitsi käännellä
On muuten saman kaltanen tunne kun mopo oikeesti karkas... Siinä vartoilin hetken selälläni mettässä ja mietin että mitä tapahtu ja missä on mopo
Nyt on vähän jopa mietteitä et riittääks tää kone
EIKÄ MUL OO EDES VIELÄ NIITÄ ENSIMMÄISIÄ TIPUJAKAAN! 
Nyt mä uskon helpostisiimis kirjoitti:Suosittelen lämpimästi isompaa konetta myöskinIsomman koneen kanssa mopo karkaa kovempaa
-
siimis
-
vardenji
Mä piirtelin kans tylsillä tunneilla koulussa. Lähinnä vaatetusalalla pukuja ja puualalla huonekaluja joita ittelle voi tehä. Yhden kanalan piirrustuksetkin tuli väkerrettyä, mutta liian pienet. Ei mahtuis tarpeeks kanoja... Nythän olis hyvä aika kaivaa ne esiin ja suurentaa vähän mittoja
Ja josko sitä vaikka alkais sisälle suunnittelemaan pientä viirulaa...
Mopo meni ja kovaa
Piharakennukseen kunnon tipula, ulkotarhat(kanat vapaana, mutta tipuille ulkotila) ym ym.
Ja josko sitä vaikka alkais sisälle suunnittelemaan pientä viirulaa...
-
vardenji
Eilen noiden täystummien määrä nousi kolmeen
Niissä on jollakin tapaa läpinäkyvää vaan hiukan juur ilmakuplan alapuolella. Lamppu on liian heikko, joten en nää sen kans liikettä vaikka sitä oliskin. la sunnuntaina. Osa munista, jotka siirsin koneen viileemmästä päädystä lämpimään päätyyn on alkanee kaikki hitaasti muuttua. Tosin mun alkaa lampusta akut loppumaan, joten valokin himmenee
Tarttis kai vaihtaa ja ladata... En tosin usko että olisivat lähtenee, lähinnä kai mädäntynee. Mä odotan vaan innolla sunnuntaita, josko sieltä edes yks tulis 
Muoks. Uudet patterit lampussa ja korkeintaan kaks itänyttä. Yhdestäkin tipusta olen tyytyväinen, jos onnistuu kuoristaan ulos.
Muoks. Uudet patterit lampussa ja korkeintaan kaks itänyttä. Yhdestäkin tipusta olen tyytyväinen, jos onnistuu kuoristaan ulos.
-
vardenji
Huomenna la... Olin erottavinani liikettä siinä yhdessä ainoassa munassa sisällä läpivalaisussa, muttei todellakaan näytä siltä että olis vielä kuoriutumassa ja mun silmäni voi valehdella. Jännittää!
Nyt vaan on alkanu kotikoneen säädöt heittelehtimään, kosteus ei suostu pysymään alle 60% jakävi hetkellisesti jo 80%! Pieni tuuletus auttoi, mutta nyt odottelen taas että olot tasaantuu, jotta näen todelliset mittaukset. Vai pitäiskö ton kosteuden antaakin nousta
nyt on 20. vrk.
Tehtaan koneessa nyt ekat munat neljättä päivää ja tokat munat toista päivää. Haittaako toi munien kahden päivän ero? Siellä olot tasaisesti, kosteus ei nouse helpolla yli 45% mutta lukemani perusteella ei haittaa. 44% on keskiarvo. Lämpötila on pysyny erittäin tasasena ja oon tavattoman tyytyväinen tohon koneeseen
Keittiön pöydällä surisee ja kaveri mietti että johan on unettava ääni
Se kaveri saiskin mun puolesta jäädä vaikka lopun iäkseen kuuntelemaan mun hautomakoneen surinaa, miesystäväehdokas kun on(odottelen karkauspäivää
) Meni vähän ot 
Nyt vaan on alkanu kotikoneen säädöt heittelehtimään, kosteus ei suostu pysymään alle 60% jakävi hetkellisesti jo 80%! Pieni tuuletus auttoi, mutta nyt odottelen taas että olot tasaantuu, jotta näen todelliset mittaukset. Vai pitäiskö ton kosteuden antaakin nousta
Tehtaan koneessa nyt ekat munat neljättä päivää ja tokat munat toista päivää. Haittaako toi munien kahden päivän ero? Siellä olot tasaisesti, kosteus ei nouse helpolla yli 45% mutta lukemani perusteella ei haittaa. 44% on keskiarvo. Lämpötila on pysyny erittäin tasasena ja oon tavattoman tyytyväinen tohon koneeseen
-
vardenji
Kolme vuotta mä oon sitä pehmitelly, mut kun se on allerginen kaikille mun lemmikeille
Saas nähdä, jos toi muna alkaakin tänään jo kuoriutumaan, me istutaan siinä vierekkäin piipittämässä ja puhelemassa sille uudelle lemmikille tossa koneen ääressä 
-
vardenji
Ei kuulu
Koputteluakaan ei kuulu. Saan juur ja juur pidettyä olosuhteet tasasena, tuuli kylmentää taloo niin et alkaa lämpötila laskee koneissaki. Ja toi kosteus pyrkii vaan tonne 70% ja on vaikee pitää matalampana.
-
mik
peukut, et sieltä tulis tirppa!
(Mullaki ois vissiin ti laskettu aika munille)
(Mullaki ois vissiin ti laskettu aika munille)
-
vardenji
Tehdaskoneessa 4 päivää olleista 10 munasta 5 on lähteny itämään. Selkee hämis ja keskusta sykkii
Samassa koneellisessa on 15 munaa jotka olleet vasta 2 päivää. Niis ei tietysti näy vielä mitään. Voiko noista ekan satsin nyt tyhjästä munasta vielä tulla jotakin kun hämähäkin pitäisi viikon kuluttua aloittamisesta näkyä? Jos ovat lähteneet vaan hitaasti? Vai ovatko oikeasti tyhjiä?
Valasin nyt uteliaisuuttani aika aikasin.
Tänään laskettu kuoriutuja ei hiiskahda... Viikon annan olla vielä, pitäisikö kääntelyä jatkaa parin päivän tauon jälkeen?
Tänään laskettu kuoriutuja ei hiiskahda... Viikon annan olla vielä, pitäisikö kääntelyä jatkaa parin päivän tauon jälkeen?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kyllä ne kaikki hedelmöittyneet munat lähtevät kehittymään yhtäaikaa ja hyvin pian haudonnan alettua, kunhan vaan olosuhteet (koneessa/kanan alla) ovat optimaaliset. Mutta kun ekassa satsissa on noinkin vähän haudontapäiviä, niin anna niiden olla vielä muutama päivä ja läpivalaise sitten uudelleen. Joskus munien kuorten läpinäkyvyydessä on eroja eli kaikista ei nää ihan niin selvästi läpi kuin toisista.
-
vardenji
Vartoon vielä pari päivää
Kääntelin tänä aamuna ton yhden ja se on ihan hiljanen
Lämpö oli yöllä kohonnu 39,1*C...