mikä kukolle tuli... ?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
petra81

mikä kukolle tuli... ?

Viesti Kirjoittaja petra81 »

Olen uusi kana harrastaja ja hommasin kääpiökanoja, toissa päivänä kukko oli vielä aivan pirteä ja oma ittensä muttä eilen se meni aivan ns veteläksi, löysin sen kanalan lattialta, silloin kun käveli niin hoippui ja otti tukea siivillä. loppu illasta se ei suostunu enään käveleen vaan kyhjöttää maassa siivet hieman levällään. sain sen juomaan mut ruokaan ei koske. olevinaan kukko hieman aivasteli ja sen silmiin tuli jonkin laista vaahtoa. äsken kun kävin katsomassa potilasta luulin sen jo kuolleen kun makas vaan siivet levällään, käärin sen pyyhkeeseen ja laitoin sen kuljetusboxiin eteiseen :smt009 . aamulla soitto eläinlääkäriin jos kukko on enään hengissä.
osaako kukaan sanoa mikä kukolle oikein tuli yhtäkkiä? :smt022 muut kanat ovat aivan pirteitä ja touhukkaita...
reetta

Re: mikä kukolle tuli... ?

Viesti Kirjoittaja reetta »

uusia kanoja hankkiessa saattaa käydä niin, että muutto stressaa joitain yksilöitä niin paljon, että ne sairastuvat. mulla ainakin on uusista usein kuollut yksi tai kaksi mystisesti joitain viikkoja tulonsa jälkeen. muutaman olen lähettänyt eviraan, ja tuloksena on ollut molemmissa tapauksissa marek. jos kukkosi kuolee, sen raato kannattaa lähettää eviraan, sitten saa ainakin itse rauhan kun tietää mitä se oli. ja toisaalta jos se on jotain tarttuvaa, sekin on hyvä tietää. tsemppiä silti kanaharrastukseen! näitä menetyksiä tulee aina joskus.
Vastaa Viestiin