Ankkojen sukupuolen erottaminen?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Ankkojen sukupuolen erottaminen?
Eli missä iässä ja miten ihmeessä niistä tietää sukupuolen?? Ootellaanko vaan et jos vaakku alkaa munia ni siinä on tyttöankka? 

Re: Ankkojen sukupuolen erottaminen?
Ne erottaa kyllä jo aika nuorina äänestä. Tytöt on kova äänisiä ja ääni on sellainen kvaak kvaak, kun taas pojat "kähisee" pienemmällä äänellä. Aikuisena pojille kasvaa pyrstöön kippura sulka.
Niin aikaisinninnu kirjoitti:Muutaman viikon iässä alkavat tyttöset mekastaa

En nyt ulkoa muista, milloin se kippura ilmestyy, mutta kyllä siihen jokunen kuukausi menee
Taisi olla jotain 4-6 kk, kun mun pojille ilmestyi 

Voi voi
Vain yksi ankoistani sanoo kvaak kvaak ja muut vielä piipittävät. Tarkoittaako siis sitä että minulla on 5 poikaa ja vain yksi tyttö?
Huomenna saavuttavat neljänviikon iän.
Noilla viidellä piipittävällä kaverilla on myös terävempi pyrstö. Eli pyrstöhöyhenet (tai haivenet
vielä tässä vaiheessa) ovat pitemmät kuin tuolla vaakkujalla. Vaakkujan pyrstö on pyöreämpi eivätkä nuo höyhenet ole niin pitkät.
Ei taida olla hyvä asetelma tyttöä ajatellen jos sillä on viisi kosijaa
Tuosta äänekkyydestä Siimikselle sen verran että meillä vaakut ainakin nukkuvat yönsä hiljaa. Aamulla kun herätyskello pärähtää soimaan alkaa sitten hillitön konsertti
Piipittävät kyllä silloinkin kun tulee vieraita. Ovat kai oppineet koirilta tuon mekastamisen kun ulko-ovi käy
Ruokintahetkinä metelöivät mutta muuten ovat suht hiljaisia.

Vain yksi ankoistani sanoo kvaak kvaak ja muut vielä piipittävät. Tarkoittaako siis sitä että minulla on 5 poikaa ja vain yksi tyttö?

Huomenna saavuttavat neljänviikon iän.
Noilla viidellä piipittävällä kaverilla on myös terävempi pyrstö. Eli pyrstöhöyhenet (tai haivenet

Ei taida olla hyvä asetelma tyttöä ajatellen jos sillä on viisi kosijaa

Tuosta äänekkyydestä Siimikselle sen verran että meillä vaakut ainakin nukkuvat yönsä hiljaa. Aamulla kun herätyskello pärähtää soimaan alkaa sitten hillitön konsertti

Piipittävät kyllä silloinkin kun tulee vieraita. Ovat kai oppineet koirilta tuon mekastamisen kun ulko-ovi käy

Ruokintahetkinä metelöivät mutta muuten ovat suht hiljaisia.
Mun ankkuleilla on ollut lamppu lämmittämässä, eli niillä on käytännössä ollut yhtä valoisaa yölläkin. Ei ne kyllä vielä ole metelöineet pahemmin päivälläkään, pientä piiskutusta pitävät kaikki. Tänään ne kuitenkin saivat häädön kanalaan, ovat siellä lampun alla kanihäkissä. Alkoi meinaan terraario tuoksahtaa, vaikka pari kertaa päivässä siivosin. On ne niin hirveitä läträämään
Nyt niillä on vesi pet-pulloautomaatissa, eli siitä ei ehkä niin hirveästi roiskita sitä pitkin ja poikin.
Nyt ovat reilu viikkoisia, eikä kukaan ainakaan vielä kaakata. Sunnuntaina tulee kaksi viikkoa täyteen ekoilla, jännitys tiivistyy

Nyt ovat reilu viikkoisia, eikä kukaan ainakaan vielä kaakata. Sunnuntaina tulee kaksi viikkoa täyteen ekoilla, jännitys tiivistyy