Tipujen "jalattomuus"

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
nyssa

Tipujen "jalattomuus"

Viesti Kirjoittaja nyssa »

Onko kellekkään kuoriutunut poikasia koneesta jotka kuivuttuaan eivät pysty kävelemään?
Tipu on ns.istuma asennossa kokoajan ja koivet sojottaa täysin eteen..
Mulle tuli niitä kaksi ja niistä ei eläjiksi ollut ja nyt näyttää siltä ,että kaksi tipua olisi lisää.
Siitä ihme homma,koska nämä ovet olleet jo normaaleja,mutta nyt muuttuneet.. :smt017

Viiriäiset jotka samasta satsista tulivat ovat täysin normaaleja ja muut poikaset paitsi nämä lopetetut kaksi ja nämä kaksi "oireilevat".

Mitä mä tein väärin ja mitä korjaan?
Suwitsu

Re: Tipujen "jalattomuus"

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Meillä oli joulukuussa tällaisia, yhdeksästä tipusta neljä oli jalattomia. En tiedä mikä meni pieleen koska ennen eikä jälkeen ole tällaisia tullut. Nämä tiput lopetettiin aika pian, kyllä niistä näki ettei ne koskaan tulisi kävelemään ja muutenkin näyttivät heikommilta kuin muut.
Martta

Re: Tipujen "jalattomuus"

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla oli viime vuonna yhdessä konehaudotussa satsissa pari tällaista tipua. Millejä olivat kumpikin ja lisäksi niillä oli kääntynyt/painunut uloimmat varpaat sisään joten näytti kun niillä olisi ollut vain pari varvasta. Oppivat huonosti kävelemään ja lisäksi näytti etteivät näe kunnolla. Toinen hukkui vesiastiaan lopulta ja toinen pääsi jo kanalaankin saakka kunnes sattui muutama onnettomuus :smt086 :smt086
Ensin tämä oli tunkenut aivan seinän viereen ja onnistui juuttumaan silmän alta verkon reunaan kiinni. Siitä sai sen irrotettua ja tipu toipui kunnes juuttui toisen kerran ja taas toipui. Sitten tapahtui aivan hirveitä. Mille-kana skalpeerasi tipulta päänähän osaksi pois, josta taas ihmeen kaupalla toipui, mutta viimeinen niitti oli kun kana oli hakannut sen päänahan kokonaan pois luuta myöten. Löysin tipun makaamasta maasta ja nostin ja huomasin kauhukseni että oli vielä hengissä. Lopettaahan se piti mutta kyllä sattui yhdelle tipulle paljon ja harvinaisen sitkeä tapaus oli :smt010
nyssa

Re: Tipujen "jalattomuus"

Viesti Kirjoittaja nyssa »

Nyt ne kaksi oireilevaa ovat täysin normaaleja.. :smt017
Ihme juttu..
mona

Re: Tipujen "jalattomuus"

Viesti Kirjoittaja mona »

Moi!

Minulla samat oireet noin reilun kuukauden vanhoilla rokki tipuilla yhden jo lopetin mutta
en vaan keksi mikä on vialla :smt017 Eikö kukaan tosiaan tiedä?? :smt017
Vastaa Viestiin