Fasaanitarha lämmitys?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Fasaanitarha lämmitys?
mulla on tuossa kartanolla vanha ladonräähä jonka kuppeessa on ulkoilutarha, tarviiko aikuiset fasaanit lämpölamppua sinne pakkasilla ja minkälaisilla pakkasilla tarvii?
eihän niillä taida lämmitystä tuolla luonnossakaan olla, ja lunta ei ole mihin kaivautua lämmitteleen.
mietin vaan onko suotta porottaa noita lämpölamppuja tuolla
eihän niillä taida lämmitystä tuolla luonnossakaan olla, ja lunta ei ole mihin kaivautua lämmitteleen.
mietin vaan onko suotta porottaa noita lämpölamppuja tuolla
Re: Fasaanitarha lämmitys?
Eipä nuo kyllä mitään lämpöä tarvii jos niillä on oljista/ havuista tehdyt suojat.
Tuulensuojaa ja kuivia olkia. Jos haluavat niissä nukkua. Täällä on -17 pakkasta ja äskön vaivihkaa vilkaisin niin orrella nuo ainakin mulla nukkui.
Aamulla vien lämmintä juomaa. Ja olen mä noillekkin laittanut lämmintä puuroa ruuaksi pakkasilla.
Aamulla vien lämmintä juomaa. Ja olen mä noillekkin laittanut lämmintä puuroa ruuaksi pakkasilla.
kävin eilen laittaan olkia lisää niin eiköhän nuo pärjää, jos tulipalopakkaset tulee niin laitan pari lämpölamppua avuks.
mä en oo koskaan lämmintäruokaa antanut, kauraa ja leipiä ja mitä ny sattuu millonki jäämään ja komiaksi ovat kasvaneet :D vesiastiassa on itsesäätyvä vastus joka pitää veden sulana.
mä en oo koskaan lämmintäruokaa antanut, kauraa ja leipiä ja mitä ny sattuu millonki jäämään ja komiaksi ovat kasvaneet :D vesiastiassa on itsesäätyvä vastus joka pitää veden sulana.
Musta fasut, siis jos ne ihan näitä tavallisia fasaaneja, eivät tarvitse mitään muuta kuin tuulensuojan ja pehkutetun paikan. Onhan sulla orret siellä ladossa. Toiset fasut tykkää mennä yöksi orsille nukkumaan, ainakin meillä oli sellaisia.
Ruokavalioon voit lisätä nyt pakkasella vähän tukevampaa siementä joukkoon, esim kuorittuja auringonkukkia ja pähkinöitä. Ne saa siitä samalla fiisiin lämpöenergiaa kuin luonnonlinnutkin. Eikä se läskipalakaan oo vahingoksi.
Ja jos pelkäät salomellaa noista ulkolintujen siemenistä, niin ihmisyllystä löytyy marketista salmonellatestattu vaihtoehto
Ruokavalioon voit lisätä nyt pakkasella vähän tukevampaa siementä joukkoon, esim kuorittuja auringonkukkia ja pähkinöitä. Ne saa siitä samalla fiisiin lämpöenergiaa kuin luonnonlinnutkin. Eikä se läskipalakaan oo vahingoksi.

Ja jos pelkäät salomellaa noista ulkolintujen siemenistä, niin ihmisyllystä löytyy marketista salmonellatestattu vaihtoehto

Niin osaisko nuo nokkia läskipalaa niinkuin talitintti, vai pitääkö jauhaa ruokaan?
Viimeksi ku laitoin rasvaa, niin vetelivät grillin vanhaa raskanpotun keitto lientä
Viimeksi ku laitoin rasvaa, niin vetelivät grillin vanhaa raskanpotun keitto lientä

No parastahan se läski silputtaa ja keitellä vaikka ohraryynien kanssa pyyroksi....mut se fasun nokka on kyllä aikamoinen värkki...et kyllä sillä saa irti raa-astakin
Sillä tota läsäpalaa sinne ajattelin, jos niillä ois jotain hommaakin. Ja tuleehan siin aktiviteettia kun ajavat talitinttejä pois.
Kesällä on paljon helpompi keksiä noita virikkeitä niille.
Kesällä on paljon helpompi keksiä noita virikkeitä niille.
Sun pitää päästää sinne fasutarhaan muutama hiiri.. on muuten aktiviteettia sillon.. ja hirvee kisa, kuka pääsee hotkaseen sen siimahännän...fasu on ainoo eläin, jonka oon nähny tappelevan jopa päästäisestä..humpsista vaan , sinne meni.
Nyt kun täällä on ainakin näitä pakkasia piisannut, ja viiman kanssa. Ei mulla ainakaan fasaanit tarkene ulkotarhassaan. Vaikka oon koittanu tukkia tukevampaa pöperöä, niin tänään oli nökötys jo sellaista että keräilin sisälle linnut.
Huomasin että olivat kummallisen rauhallisia, ja sai poimia käteen orrelta. Normaalisti saa kädet siihen lähelle niin lähtee kun raketti.
parilla oli kintutkin ilmeisesti kohmeessa, kun hieman kinkkasivat. Nyt kököttävät "ensiavuksi" lämpölampun alla ja jatko toimenpiteet päätän huomen aamusella.
Täräyttäskö porukan sinne kanojen sekaan vaa rohkeesti? Kun mulla on fasuja käppäritarhassa, ja siellä ei ole mitään ongelmia.
Vanhempaan fasaani porukkaan en näitä haluaisi sotkea, ja siellä tulee varmasti ongelmia ja hengen menetyksiä uusille tulokkaille.
Huomasin että olivat kummallisen rauhallisia, ja sai poimia käteen orrelta. Normaalisti saa kädet siihen lähelle niin lähtee kun raketti.
parilla oli kintutkin ilmeisesti kohmeessa, kun hieman kinkkasivat. Nyt kököttävät "ensiavuksi" lämpölampun alla ja jatko toimenpiteet päätän huomen aamusella.
Täräyttäskö porukan sinne kanojen sekaan vaa rohkeesti? Kun mulla on fasuja käppäritarhassa, ja siellä ei ole mitään ongelmia.
Vanhempaan fasaani porukkaan en näitä haluaisi sotkea, ja siellä tulee varmasti ongelmia ja hengen menetyksiä uusille tulokkaille.
Tuntus että menis! Meillä on myskit ja kalkutkin siellä sekaisin.
Hyvä tietää, että nuille fasuillekkin pitää pahimman yli olla jokin tila.
Tuosta hiirestä fasuille, niin Mimmillähän on you tubessa video kun kanat tappelee hiirestä!!!
Ainakin oli ennen jos ei ole poistanu.
Hyvä tietää, että nuille fasuillekkin pitää pahimman yli olla jokin tila.
Tuosta hiirestä fasuille, niin Mimmillähän on you tubessa video kun kanat tappelee hiirestä!!!
Ainakin oli ennen jos ei ole poistanu.
mä oon löytänyt monesti tapetun hiiren fasutarhasta, varmaanki hiiri pyrkii samalle kaurapöntölle niin fasut pistää sen hengiltä