muiden munivaisten hintoja
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
muiden munivaisten hintoja
Ihan huvikseni ajattelin kysellä minkälaista hintaa pidetään esim. kalkkunoilla, riikeillä, ankoilla, fassuilla yms.
Itse olen ottanut ankoista 25€ kappaleelta ikään katsomatta.
Varsinkin noi kalkkunoiden ja riikkien hinnat kiinnostais kun ne olis hankinta listalla ensi kesäksi.
Itse olen ottanut ankoista 25€ kappaleelta ikään katsomatta.
Varsinkin noi kalkkunoiden ja riikkien hinnat kiinnostais kun ne olis hankinta listalla ensi kesäksi.
Re: muiden munivaisten hintoja
Mua kiinnostaisi viiriäisten hintataso! Mitä olette pyytäneet nuorista munintansa aloittavista kanoista, pikkutipuista, entä siitosmunista?
BTW - paikallisen K-kaupan mainoksessa oli savustetut viiriäiset 26,40 kilo
BTW - paikallisen K-kaupan mainoksessa oli savustetut viiriäiset 26,40 kilo

Johan on viirulla hintaa. Toisaalta mun mielestä vois maksaa ruokakaupassa enempikin kun niitä lintuja menee kuitenkin kiloon muutama.
Mullakin on viiruja mutta vaihtarina vastaanotettuja joten en osaa hintaa minäkään arvioida.
Paljonkohan muuten maksaisi savustettu ankkakilo?
Mullakin on viiruja mutta vaihtarina vastaanotettuja joten en osaa hintaa minäkään arvioida.
Paljonkohan muuten maksaisi savustettu ankkakilo?
Juu, ja tuo oli tarjoushinta!
Mieskin katsoi noita viiriäisiä ihan uusin silmin
Kaveri kertoi kerran syöneensä savustettua viiriäistä ja oli kuulemma hyvää - ja kallista! Tornin annokseen kuului kaksi viiriäistä, hinta ei ollut enää muistissa (aktiivisesti unohdettu?) 
Mieskin katsoi noita viiriäisiä ihan uusin silmin

Mä oon ostellu viiruja joskus 10-15€ kpl, muninnan aloitavia nuorikoita. Ihan tipuina mä oon myyny jotain 1,50€ kpl.
Riikit taitaa pyöriä siinä 150€ tietämillä, noin puol vuotiaat.
Ite jos alkaisin ankkoja mymään niin aikuisena olis varmaan jtn 30-40€, poikasena varmaan 10€.
Riikit taitaa pyöriä siinä 150€ tietämillä, noin puol vuotiaat.
Ite jos alkaisin ankkoja mymään niin aikuisena olis varmaan jtn 30-40€, poikasena varmaan 10€.
Riikit on tosiaan 100-150e alle 1 vuotiaat ja sitten hinta nousee 200e , yli kolmevuotiaat maksaa vissiin 250-500e.
Hanhia oon ostanu 20-30e poikanen ja 60e aikuinen eli 1 vuotias.
Kalkkunoita on niin monen rotuisia ja hintaisia mutta suurin piirtein se hinta pyörii 10-30e poikanen ja 4kk iästä ylöspäin on sitten 50-100e
Hanhia oon ostanu 20-30e poikanen ja 60e aikuinen eli 1 vuotias.
Kalkkunoita on niin monen rotuisia ja hintaisia mutta suurin piirtein se hinta pyörii 10-30e poikanen ja 4kk iästä ylöspäin on sitten 50-100e
Me ostettiin syksyllä kolme ankkaa, puhe myyjän kanssa oli 25 euroa kappale. Kaksi oli tarkoitus ottaa, mutta kolmehan niitä tuli, kun saatiin yksi kaupanpäälle eli viidelläkympillä kolme! Aikuisia olivat, ja loppu lauma joutui samanan iltana pataan, joten mikään bisnes ei ollu myyjälle.
Myskejä myin parillakympillä kipale, aikuisia mustakalkkunoita 50€/kpl. Jos on iso kukko voi olla hiukan kalliimpi mutta noissa kantturoissa. Sekarotuiset kanat 5€/kpl.
Kuulin juuri viime viikolla että myskeistä on pyydetty jopa 80€ kipale, se on jo rosvousta
Toisaalta, tyhmähän eiole se joka pyytää....
Kalkut on meillä halpoja osin siitäkin syystä, että niitä ei vielä kovin paljon suomessa ole ja haluamme levittää mustakalkkuna-aatetta. Lajin säilymistä ja leviämistä ei edistä kova hinta vaan osaavat kasvattajat ja hyvät linnut. Tiedän että niitä kalliimmallakin myydään.
Kuulin juuri viime viikolla että myskeistä on pyydetty jopa 80€ kipale, se on jo rosvousta

Kalkut on meillä halpoja osin siitäkin syystä, että niitä ei vielä kovin paljon suomessa ole ja haluamme levittää mustakalkkuna-aatetta. Lajin säilymistä ja leviämistä ei edistä kova hinta vaan osaavat kasvattajat ja hyvät linnut. Tiedän että niitä kalliimmallakin myydään.
Mä olen ostanut aikuiset myskit 25€ ketale, ankat 20-30€, pronssikalkkunat 40-60€, mustakalkkunat 55-65€. Butit tuli ihan untuvikkoina, taisi olla jotain 6€ kpl.
Mää sain villikalkkunat 15€ kpl oli jotai muutaman kuukauden ikäsii ja riikinkukon satasella vuoden vanhana ja fasaanit 5€ kolme viikkosina.