Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

etna

Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja etna »

Nyt tein karmean löydön meidän tipulasta, reilu kolmeviikkoisella Jojo-tipullamme on karmea patti tuossa hartian kohdalla! Ei hajuakaan mikä se on, mutta ei se ihan normaalilta kehitykseltä kyllä minun mielestä näytä? :smt120 On kuin paraskin kasvain. Otin sen nyt pois muiden luota heti kun huomasin, ja laitoin kanihäkkiin. Takas pääsee vasta, kun tiedän mikä sillä on ja miksi, sekä miten siihen reagoidaan. :smt017 Tässäpä kuvia, joita oli pirun vaikea saada panikoivasta tipusta, joten laatu on sen mukainen.

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Sehän on se karmea kaulamötti :smt005 Klassikko jo!
Tipu on syönyt kupunsa aivan täyteen ja jossain vaiheessa se näyttää hätkähdyttävän isolta, kun sulkapuku on vielä kesken. Eli kiikuta tipu vaan huoleti muiden seuraan. Ja kopeloi seuraavan reilun syönnin jälkeen kaikkien rintamukset, veikkaan että kaikilta löytyy samanmoiset "kasvaimet".
etna

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja etna »

HUH! Aah, miten helpotti. Olin jo saada kohtauksen, että mikä on mun lempitipulla! :smt022 Uhhuh, onneks hilta vastasit, muuten olis tipu saanut olla eristyksissä ja erityistarkkailussa pitkään! :smt003
etna

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja etna »

Tän voi sit poistaa. :smt003
etna

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja etna »

Ettekai te hyvät ihmiset vaan käy nauramassa mulle täällä!? :smt005 [-X
Mimmi

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Eiku täs on hyvä vinkki seuraavalle kaulamönttiä ihmettelevälle.. (No ihan vähän nauretaankin.. Tää on ehkä toiseksi paras kyssäri, ekan sijan vie seonnut kukko, eli kosiotanssi.) :smt005 :smt004
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Jep! Älä etna huoli yhtään...mä luulen, että itsekukin vähän säikähtää ekojen tipujensa pattikauloja, jos ei ole etukäteen niitä missään nähnyt tai niistä lukenut. Tämä ketjuhan on hyvää opetusmateriaalia kuvituksineen :smt041
ann75

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Juu, ekat kositanssit ja mäkin luulin meidän edellisellä kukolla, Onnilla olevan vähintään joku halvaus :smt005
Ja kuvut suorastaan ROIKKUU tehotytöillä, hyvä kun ne pystyy liikkumaan kun on päivän herkutelleen pihamaalla :smt003 Kyllä ne on hämmästyttävän näköisiä, jos ei ole ennen nähnyt.
sisu65

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Tänään näin minäkin eka kerran tuollaisen pahkan tipulla ja olisin varmaan kauhuissani jos en täältä muniksesta olis lukenu että vaaratonhan se on. :smt005
kana.karoliina

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja kana.karoliina »

No älkää! Mä olin itse saada halvauksen ja sydänkohtauksen, kun eilen menin tipulaan ruoka-ajan jälkeen ja yhdellä mun suosikkitipuista oli tuollainen kaamea patti kaulalla. Luoja varjele mä säikähdin. Eikun tipu kainaloon ja munis auki ja tästähän tämä selitys onneksi löytyi heti.

En tätä pahkaa tipuista tienny, onneks on munis. Muuten olisin varmaan lähteny kiikuttamaan raukkaa lääkäriin :smt005
etna

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja etna »

Noni, en siis oo ollu ainut tietämätön, joka on ollut vähällä saada kohtauksen! :smt003
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja mimmu »

:smt017 Täälläkin oltiin eilen samassa tilanteessa Sissin kanssa, eli jonkin sorttinen "pahka" sillä ja hiukan kävelee pää vinossakin väliin mut muuten virkeä ja tepastelee muiden kanssa.
Eli auttaako jos annan ruitilla öljyä tms. niin liukenis ruoka vähemmälle vai meneekö ihan itsestään pois :smt045
Onneksi tosiaan on munitus olemassa :smt023 muuten täälläkin olisi lääkärin pakeille juostu :smt003
mummo ja kanaset :biggrin:
ann75

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja ann75 »

Jos pahka ihan siis kupua, joka on täynnä herkkuja, niin katoaa aamuksi (siitä todistusaineistoa orren alla :smt005 )
Mut toki jos jotain muuta niin seuraile miten voi!
annemari

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja annemari »

HUH HUH


ekaa kertaa minäkin tänään näin tipuillni (kaikilla neljällätoista) tuon kamalan patin, ja ensin tuli mieleen loiset, sitten ruokintavirhe, sitten löi jo tyhjää. Onneksi on MUNIS ja pelastavat tietäjät täällä !!!!! :smt006
Suvianne

Re: Jättipahka pikkutipussa! APUA!!

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Vähänkö tämä oli hauska ja hyvä ketju!!
Luin eka viestin ja ajattelin heti että jos se kerta ei ole kupu niin kirveen alle :smt005
Ei olis tullu mieleenkään Kupu!!
Itse on jo tottunut. Mutta muistan katselleeni joskus kylpykuoppaan jähmettynyttä kanaa, että se on nyt polettu maahan...
Tai kun orrella olleet kanat ei väistäneet ollenkaan, luulin apatian iskeneen tai vähintäänkin halvauksen...
Monia pikku juttuja mihin oppii, kanojen myötä :)
Vastaa Viestiin