Kana katosi

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Ushva

Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Ushva »

No nyt meiltä hävis ensimmäisen kerran kana näin pitkäksi aikaa. Viimeksi näin Kaisa-neidin aamupäivällä ja edelleenkään sitä ei löydy mistään. :smt010
Kaikki rakennukset on etsitty ja puskat ja romukasat eikä sulkaakaan Kaisasta näy. Olen hirveän huolissani, sillä olen tosi kiintynyt juuri tuohon nimenomaiseen kanaan sen rasittavasta luonteesta huolimatta. (Tai ehkä sen ansiosta?)
Nämä ei ikinä edes kovin kauas lähde ulkohäkin lähettyviltä eikä mitään merkkejä ole petoeläimistäkään näkyvissä. :smt017
Bean

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Bean »

Toivotaan, että löytyy. Olisikohan pelästynyt haukkaa ja piiloutunut? Ja nyt kerää rohkeutta tulla esiin....
Klara

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Klara »

voi surkeus :smt009 Jospa se sieltä löytyis... Tai jos se on vaikka löytäny jonku huippuhyvän hautomapaikan jossa makaa ihan hissuksiin hautomassa :smt047
Ushva

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Tuota hautomista minäkin vähän mietin. Mutta kai se syömään kuitenkin tulisi? :smt017
Klara

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Klara »

No luulis :smt017 Jollei sillä ole pesä sitte sellases paikkaa, missä on jotain suuhun napsittavaa ilman että tarvii takapuoltaan nostaa :smt002

Mä tekisin varmaan niin että kun piha illemmalla myöhään rauhottuu, niin jäisin kytikselle hiljaa johonkin ja kattoisin ilmestyykö se jostakin. Jättäisin siihen kanalan työ tuokaa johonki kippoon tms. ja sitte seuraisin sitä hiljaa kun se palais pesään että mihin se menee... Tiä sitte toimisko toi :smt017
Jarski

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Jarski »

Joo se ei välttämättä käy syömässä päiväsaikaan vaan ehkä aamu- ja iltahämärissä. Mulla oli kans viime kesänä kana kadoksissa melkein sen kuukauden. Sittenhän se ilmestyikin kourallinen tipuja mukanaan. :smt045
Ushva

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Mukava kuitenkin kuulla että näitä hautomiskatoamisia on ollut, ehkä meilläkin karkuri vielä löytyy!
Jos joku elukka olis sen vienyt, niin kai siitä jotain sulkia tms. olis näkyvissä? :smt017
Mimmi

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hautomassa se on. Ja tulee iltamyöhällä tai aamulla aikaisin syömään, kun laitat sille tuttuun paikkaa jotain sapuskaa.
Ushva

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Näin teen ja toivottavasti saan selville missä se on. Ei mun hermot kestä 3 viikkoa oottaa että se ilmestyy. :smt120
Ushva

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Löysin Kaisan! Ja melko pinteeseen se olikin itsensä ahtanut, olisi pitänyt arvata kun se on sellainen häärääjä joka tunkee itsensä joka paikkaan.
Se oli pudonnut olkipaalikasan ja seinän väliin eikä päässyt liikahtamaankaan. Kun otin sen sieltä niin se oli tosi kummallisen näköinen kun sen sulat olivat ihan ihme muodossa, näytti kuin se olisi tosi muotopuoli kana. Säikähdin että sillä on siipi vääntynyt mutta ei siinä mitään muuta vikaa ollut kuin hirveä jano ja nälkä.
Kannattaa näköjään kuunnella lapsia, toinen pojista sanoi että päivällä oli ollut kukko ja kana olkipaalujen päällä ja vaikka en yhtään uskonut että sieltä mitään löytyisi niin siirtelin kaikki paalit ja siellähän se oli ihan alimmaisen paalun ja seinän välissä jumissa.
Tulee ihan mieleen toissa talven kokemus kun koira katosi ja kolmen tunnin päästä (kun olin jo luovuttamassa ja kotiin lähdössä!) löysin sen salaojakaivosta. Tulee vaan mieleen että kuinkahan kauan tämä mun hyvä tuuri vielä jatkuukaan näissä katoamistapauksissa.
Klara

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Klara »

Herrtileijjaa... ja hui kauhistus... :shock: Onneksi etsit sitkeesti vaan ja Kaisa kananen löytyi :smt023
Eepi

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Hyvä että löytyi!!!
Skuukkeli

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Hienoa että löytyi ja vielä kunnossa. :smt023 :smt041
Olis ollut huirveetä jos olis myöhemmin löytynyt kuolleena. Kuinka kauan kana muuten pärjää ilman vettä ja ruokaa?
Mimmi

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Voi, ihanaa kun löytyi! Ja ihanaa, kun et uskonut meitä ja antanut kanan "hautoa"..
kaakatin

Re: Kana katosi

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Onneks löytyi kananen. :smt045
Onko kanat muuten sellaisia, että vain kyyhöttävät piilokassaan eivätkä puhu mitään. Eivät siis vastaa jos huutelee. Olisi luullut, että Kaisa olisi sielältä paalintakaa jotain huudellut :smt017
Vastaa Viestiin