Munintakanojen saatavuus?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
Munintakanojen saatavuus?
Kasvattajalistasta ei ole paljon nyt apua, jollei halua erikoisia kotkotteja kanalaansa. Missäpäin Suomea löytyy pieniä eriä (15-30 kanaa) toimittavia kanaloita. Etsinnässä ruskeat munituskananuorikot, salmonellatestatut jne. Tietysti muunkin väriset käy, mutta ruskeat munat ovat maistuvinaan paremmilta 

Kun mä haluan "oikeankokoisia" munia säännöllisesti ja niitä "terveitä kestäviä hautovia maatiaisia" mä olen saanut hoitaa jo taas sydämeni kyllyydestä. Siksi.Muusa kirjoitti:Siitoskanaloistahan noita saa. Mutta miksi ihmeessä haluat nimenomaan hybrideitä etkä terveempiä ja kestävämpiä maatiaisia, tai muita sopivia rotukanoja (tai sekoituksia)?
Myös siksi, että mulla ei ole tarvetta persoonallisille kanoille, jotka voi nimetä Ruusaksi ja Muusaksi vaan mulle riittää ihan joukko valkoisia tai ruskeita MUNIVIA kanoja. Jotka voi sitten vaihtaa uuteen joukkoon kun ne ei enää mulle muni.
Muoks, niin siis meilläpäin ei ole lähikanaloita, jotka nuorikoita möisi ja ihan konkreettista tietoa etsin että mitkä kanalat kiikuttavat kasvattejaan ympäri Suomea ja siinä samalla ehkä saisin noudettua kanani lähempää kuin jostain Laitilasta tai Loimaalta
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Itä-Suomen Eläinvälitykseltä voisit kysäistä. Niillä pitäisi olla lintumyyntiäkin kiertelevästä autosta. Tilaus pitää tehdä etukäteen soittamalla.
Mä en oo mikään rasisti, voisin mä pitää valkosiakin kanoja, jos ne munisi ruskeita muniaEepi kirjoitti:Miks just ruskeita? Mut eihän ne hybridien munat oo mitenkään saman kokoisia. Nehän alkaa sit hetken pääst pullauttelee sellasii tennispalloja

Äskön taas pihalla pyöri 4 vesisateessa.
No täähän oli ihan selkee juttu. Yks kaveri hauto. Siellä se könötti olkipaalien seassa varastossa munakasassa! Onko kuinka normaalia tuo noilla hybrideillä? En sitten jättänyt sitä hautomaan kun tuli mieleen että jaksaako loppuun asti. Meni vähän ot sorry

Taitaa olla kanaset todella kysyttyä tavaraa. Olen kanssa lehtiä katsellut sillä silmällä ja koittanut netistä löytää myytäviä kanoja... toistaiseksi huonolla menestyksellä,valitettavasti.

(Jos joku tietää mistä löytyisi muutama maattari tai "sekarotuinen"täältä Turun suunnilta, niin kaikki vinkit kiitollisuudella vastaanotetaan)

(Jos joku tietää mistä löytyisi muutama maattari tai "sekarotuinen"täältä Turun suunnilta, niin kaikki vinkit kiitollisuudella vastaanotetaan)

Mulla oli sillon alussa ... vuonna kuus.. yks tosi hautomaherkkä isabrown, niiltähän piti puuttua kokonaan toi hautomisvietti, mut ei myö immeiset sentään ihan kaikilta olla sitä viettii saatu kitkettyy
Onnittelut Mirri.. ihku hypridi sulla.. se pannukakku meinaan!
Ajeltiin viime viikolla yhen jalostuskanalan ohi... oliskohan siellä vielä toimintaa. Pitäsköhän pysähtyä ja käyä kysäsemässä..kun on sille suunnalle asiaa aika usein.
.. On tää on menny niin hurjaksi .. tää tuotantoeläinpuoli, ettei tiiä . viittiikö kukaan kohta mitään kotimaista kasvatella. Brassilihaa vaan , ja sikaa mehikosta... sitähän tässä kohta on jäljellä, sääli niitä, joilla ei oo itellä mahollisuutta kasvattaa paistejaan tai ees muniaan.

Ajeltiin viime viikolla yhen jalostuskanalan ohi... oliskohan siellä vielä toimintaa. Pitäsköhän pysähtyä ja käyä kysäsemässä..kun on sille suunnalle asiaa aika usein.