laitan tämän ny vaikka tänne siirtäkää jos ei käy!
joku aika sitte ostettii kaupasta jotaki närpiölääsiä kananmunia ja keitettii iha tavallisesti niinku ennenki..noo sitte ku niitä ruvettii syämää nii kaikki oli sisältä raakoja..ajateltii että ei muka kiahunu tarpeeksi kauan..! No sitte kokeeltii keittää 3 munaa yli 20minuuttia ja taas sama juttu..kokkelis ne kyllä meni..
Sitä vaan ajattelen että onko nämä nykyyset munijat nii jalostettuja että ei eres tuu kunnollisia munia enää..mihinkä tämä maailma on oikee menos onko kellää muulla ollu mitää vastaavaa koskaa..?
Kuulostaapa inhalta...yök.
Eihän sellaisi munia edes uskaltaisi syödä.
Minä en ole koskaan kuullut vastaavasta. 20 min jälkeen raakoja!
Olisikohan ne päässy jäätymään esmes muninen kuljetusmatkalla kaupan hyllylle...? Voisiko se aiheuttaa vaikka moista??
Ohhoh! Enpä ole minäkään koskaan moisesta kuullut. Jos teillä on vielä niitä munia, niin leimoista voisi saada tuotantotilan selville ja voisi lähettää palautetta tai kyselyä, että mitä arvelevat syyksi.
Aika mielenkiintosta. Mä kävin eilen mun vanhalla isällä ja hää tarjos keitettyy kananmunaa. Se oli ihan vetelä niin, ettei kuorimisestakaan meinannu tulla mitään. Hän ihmetteli, kun omasta mielestään oli keittäny ihan tarvittavan määrän. Minä vaan väitin, ettei ollu keittäny. Oliskohan täs ny sama juttu
Mulla on ollut vastaavia munia, ihan omien kanojen munia. Jätin korillisen munia verannalle, ja tietty unohdin ne sinne yöksi pakkaseen.
Ja ne munat muuten oli mätiä viikon päästä. Koskaan ennen mulla ei ole ollut niin paljon mätiä munia kuin silloin.... aluksi en ymmärtänyt mikä niissä on vikana, kun ihan tuoreita piti oleman. Tai näin olen itselleni asian selittänyt
munien leimoista ei kyllä saa enää mitää selevää ku ne on pirstaleena tuala tunkiolla..
Ei kai siinä sitte oo muuta vaihtoehtoa ku että ovat sitte saanu kylymää kyljetuksen aikana.. ku kaupas ne ainakaa ollu kylymäs..
Eikös joku täällä kysellyt ihan omien kanojensa munista, että mitä vikaa niissä on kun valkuainen ei hyydy vaan jää ihan veteläksi. Ei siihen muistaakseni kukaan oikein mitään hyvää syytä keksinyt? Minusta kuulostaisi siltä, että jostain syystä valkuaisessa ei ole tarpeeksi proteiinia ja siksi se ei hyydy. Tai sitten tuo jäätyminen, vaikka eikös munia pitäis voida ihan pakastaakin, ilman kuoria siis ja pitäis kelvata ruoanlaittoon ihan normaalisti sulatettuna?
Tietääkseni munia voi pakastaa kunhan päälle ripauttaa ennen pakastusta joko suolaa tai sokeria, riippuen siitä käyttääkö niitä makean vai suolasen tekoon.
Mulla tuli mieleen tosta löysyydestä lämpö. Jos munat pääsee makaamaan kanan alla pari-kolme päivää niin sitten niistä osassa on vetinen keltuainen. Ja olen huomannut että tällasta esiintyy eniten kesäkuumalla, vaikka keräis munat päivittäinkin, tai joka toinen päivä.
No nyt loppuu kaupan munien osto ku kokkelikki jäi lautaselle...
Hajotin munia kippohon kokkelia varte nii rupesin kattomaa että mitä siälä oikee o..nii valakuaases oli jotaki hämäriä valako-ruskeeta klimppiä ja ku sormilla testasin niitä nii olivat sellaasia jauhomaisia..vähä niinku märkää jauhoa..
Meinasin ottaa ja pläjäästä tuattajalle muutamat valitut sanat, mutta eiköhä leimasta ei saanu mitää selevää ku siinä ei eres ollu koko leimaa ja viimeene muna (mynä) ja sitte viälä kaike kukkuraksi äitee oli heittäny jo kennonki pois ku meillä laitetaa ne sellaaselle pahavi-zydeemi-mikäliä-levylle..!!
pitää vissihi lähtiä hakemaa munia ylihärmästä paapan naapurista..ne ainaki on ollu hyviä...
Ne oli läpimitaltansa sellaasia 1-3millin kokoosia rakeeta ja leippoja en tiärä mitä sitte olivat..enkä kyllä halua tiätääkkää..!
kuvittelis että niis kaikis olis leimat aikaki pitääs olla mutta äitee sanoo että oli niitä ollu pari muutaki munaa mihinä ei ollu leimaa..mutta se ei ollu kiinnittäny siihe huamiota ja ne ei kuulemma ollu maistu eres yhtä hyviltä ku tavallisesti että oli muna annos menny koirille... viälä ei oo kukaa kuallu!
pitääsköhä ruveta varmuure vuaksi läpivalaasemaha nua munat ettei vaa tuu mitää Gotzillaa vastaha...