Mitä tehdä kuolleelle kanalle ?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

peppi

Mitä tehdä kuolleelle kanalle ?

Viesti Kirjoittaja peppi »

Mitenkä näin talvella on paras/hyvä jatko sijoitus paikka itsestään kuolleelle kanalle ? Onko asiasta jokin säädös/ohje?
Onnekseni meillä kanat ovat tajunneet kuolla kesällä ja ne on haudattu kalkin kera maahan asian omaisin menoin... Tulipa vain mieleeni mitä jos eivät noudatakkaan enään tätä sopimusta ja kupsahtavat talvella? Meillä päin kun on maa jäässä ja luntakin paikoittain ihan lapioida asti.
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Mulle on kerran sattunu niin. Heitin sen roskiin. Ei ehkä sallittua, mutta niin tein.

Nykyään minulla on pihalla myös matokomposti. luultavasti laittaisin kanan sinne ja ison kasan kanalan pehkua päälle.
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Meillä on sellainen tynnyri pihalla missä poltetaan milloin mitäkin, nyt vähän aika sitten poltettiin lopetettu kana :smt010
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Niin on muuten meilläki. Sekin on hyvä vaihtoehto.
helvi

Viesti Kirjoittaja helvi »

Miekin poltan aina roskanpolttotynnyrissä.
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Meillä loppusijoitetaan kompostikäymälään ja kuiviketta päälle. Paitsi tämä viimeisin, joka loppusijoitettiin Seinäjoen Eviraan.
peppi

Viesti Kirjoittaja peppi »

Taitaa meillä olla talvella sitten tuo polttohautaus.
Kompostikin on ,mutta se on lämpökompostori ja sen käänteleminen voisi jäädä kanan lisäämisen jäljeen tekemättä :pukeleft:
Pigeon

kana

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Roskiin vaan!
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Meillä laitetaan krematorioon ...
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Meillä menee kanat ja gerbiilit, hamsut ynnä muut "koiraa pienemmät" pannunpesään. Sielä nousee lämpö sen verran kovaksi ettei ole kuin tuhkat jälellä.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Meikä on aina täyttäny roskista.... Paitsi kesällä! Ei oikein ole mukavaa jos pari viikkoa joutuu odottelemaan roska-autoa! :smt078
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Juu ei Jampan ainakaan kannata polttaa niitä raatoja :smt005
Pigeon

kana

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Samaa mieltä, siinä saattaa samalla kärähtää muutakin :smt005 :blob6:
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Miten oon ollut jostain direktiivistä ymmärtävinäni että ainoa laillinen keino hankkiutua kananraadosta eroon on soittaa Honkajoen raatokeräilyauto sitä hakemaan :smt002
Meillä on sulan maan aikaan haudattu ja muuten sitten heitetty roskiin. Jonkun ihan pikkutipun oon heittänyt lantalaan ja lannan mukana hävitän myös kuoriinsa kuolleet, tunnustan että musta se suutarimunien tarkistus on vähän vastenmielistä ja pelottaa aina että joukossa on mätämunayllätyspommi, niin paan munat riviin lantakasaan ja koppaisen turvallisen kaukaa pistolapiolla rikki. Sit voi vilkaista mitä näkyy ja heittää vähän lantaa päälle.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Miten oon ollut jostain direktiivistä ymmärtävinäni että ainoa laillinen keino hankkiutua kananraadosta eroon on soittaa Honkajoen raatokeräilyauto sitä hakemaan
Mitähän tuo Lauhaluoma meinais jos pitäis tulla hakeen kananraato! :smt005
Ei ne varmaan ainakaan pyytäis jättää traktoria raadon viereen että saa kyytiin. :smt043
Vastaa Viestiin