Mitä tehdä kuolleelle kanalle ?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
peppi
Mitä tehdä kuolleelle kanalle ?
Mitenkä näin talvella on paras/hyvä jatko sijoitus paikka itsestään kuolleelle kanalle ? Onko asiasta jokin säädös/ohje?
Onnekseni meillä kanat ovat tajunneet kuolla kesällä ja ne on haudattu kalkin kera maahan asian omaisin menoin... Tulipa vain mieleeni mitä jos eivät noudatakkaan enään tätä sopimusta ja kupsahtavat talvella? Meillä päin kun on maa jäässä ja luntakin paikoittain ihan lapioida asti.
Onnekseni meillä kanat ovat tajunneet kuolla kesällä ja ne on haudattu kalkin kera maahan asian omaisin menoin... Tulipa vain mieleeni mitä jos eivät noudatakkaan enään tätä sopimusta ja kupsahtavat talvella? Meillä päin kun on maa jäässä ja luntakin paikoittain ihan lapioida asti.
-
Suvianne
-
taikku
-
Ilona
-
peppi
-
Klara
-
jamppa
-
Muusa
Miten oon ollut jostain direktiivistä ymmärtävinäni että ainoa laillinen keino hankkiutua kananraadosta eroon on soittaa Honkajoen raatokeräilyauto sitä hakemaan
Meillä on sulan maan aikaan haudattu ja muuten sitten heitetty roskiin. Jonkun ihan pikkutipun oon heittänyt lantalaan ja lannan mukana hävitän myös kuoriinsa kuolleet, tunnustan että musta se suutarimunien tarkistus on vähän vastenmielistä ja pelottaa aina että joukossa on mätämunayllätyspommi, niin paan munat riviin lantakasaan ja koppaisen turvallisen kaukaa pistolapiolla rikki. Sit voi vilkaista mitä näkyy ja heittää vähän lantaa päälle.
Meillä on sulan maan aikaan haudattu ja muuten sitten heitetty roskiin. Jonkun ihan pikkutipun oon heittänyt lantalaan ja lannan mukana hävitän myös kuoriinsa kuolleet, tunnustan että musta se suutarimunien tarkistus on vähän vastenmielistä ja pelottaa aina että joukossa on mätämunayllätyspommi, niin paan munat riviin lantakasaan ja koppaisen turvallisen kaukaa pistolapiolla rikki. Sit voi vilkaista mitä näkyy ja heittää vähän lantaa päälle.
-
Ushva
Mitähän tuo Lauhaluoma meinais jos pitäis tulla hakeen kananraato!Miten oon ollut jostain direktiivistä ymmärtävinäni että ainoa laillinen keino hankkiutua kananraadosta eroon on soittaa Honkajoen raatokeräilyauto sitä hakemaan
Ei ne varmaan ainakaan pyytäis jättää traktoria raadon viereen että saa kyytiin.