Nuoriso kurissa...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kuutamofoxi

Nuoriso kurissa...

Viesti Kirjoittaja kuutamofoxi »

Kuinkakohan saisin Curcon ja vanhat kanat ymmärtämään, että nuoriso on saapumasssa äänestysikään eli täysivaltaisiksi kanalan asukeiksi :smt017

Tilanne on nyt se, että Curco ei rökitä nuorisoa, mutta pitää ne ylhäällä orsilla ja yläpesissä ilmeisesti koko ajan. Kun illalla mennään elikoita hoitamaan, niin nuoriso tulee kiiruusti pesistä alas ja samanlaisella kiireellä sitten hyökkäävät syömään ja juomaan ihmisen "suojeluksessa".

Itseasiassa en ole aivan varma onko simputuksen takana lopunperin enemminkin vanhat kanat. Olen kyllä Curcolle, Helmille ja Emmalle :smt018 ja ne tietysti katselevat minua ihan sen näköisenä että :-k ihan kaheliksi.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Mulla on vähän sama onkelma. Piiperöt on nyt kanalan ulkopuolella, ja sujuvasti kattelevat toisiaan verkon läpi. eivät kanssa päässeet syömään, emokanasta huolimatta, muutenkuin minun vahtiessa.
Se kai on normaali nokkiminen että pienet viimeksi.
Minä ajattelin ratkaista ongelman sillä että laitan tarpeeksi monta ruokintapistettä. Ja kun oleentuvat niin sitten vähennän. En huomannut että muuten olis mulla isompaa simputusta ollut pienempiä kohtaan.
pekko

Viesti Kirjoittaja pekko »

Meillä kanssa edelleen elelee muusta laumasta erillään tuo viivi kana (n.6kk). On kyllä onneksi saanut kavereita noista meitin ankoista...mutta jotenkin harmittaa,kun eivät muut kanat tätä nuorikkoa hyväksy :smt009 Olenkin miettinyt josko yrittäisin etsiä sille uuden kodin...
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Minä olen laittanut tasoille vesi- ja ruokakupit sekä ripotellut jyviä aina siksi aikaa, kun yhdistän nuorisoa parveen. Saavat siten syötyä ja juotua paremmin, kun ei ole aina joku iso kotko näyttämässä, että hän syö ensin, vaikkei mokomalla olis nälkäkään.
Vastaa Viestiin