kysellään nyt täältäkin kun asiantuntemusta varmasti löytyy.
Löysin kanoille ihanan ihanan talvikodin jossa ei ollut aiemmin kanoja. Minulla viisi kanaa ovat sovussa keskenään viettäneet kesän ja syksyn ja nyt siis päässeet talveksi toisaalle hoitoon tarpeeksi lämpimien tilojen puuteessa. Mukavat kanahotellin pitäjät ovat myös itse suunnitelleet ottavansa kanoja. Nyt heille olisi kukko tarjolla ja kyselivät josko kanaparveen voisi laittaa. Poden itse ilmeisesti hieman eroahdistusta kun ensimmäinen reaktion oli, että hui! eivät nämä kanat ole ennenkään kukkoa kaivanneet, ja kääk jos niitä nyt tulee joku kukko komentamaan. Tosiasia on myös se, etten voi kukkoa sitten kesäksi tänne kaupunkiin ottaa, että sitten jos rouvat häneen kiintyvät...
Kysymykset siis:
Kanat ovat nyt asuneet viikon uudessa paikassa, eli muutaneet juuri, onko kukon tuominen laumaan hyvä ajoittaa tähän vai mahdollisesti myöhempään ajankohtaan? Mitä sitten kun kanat joutuvat eroon kukostaan taas keväällä, koittaako liika stressi ja ahdistus? Millä tavalla olette totuttaneet uusia laumanjäseniä toisiinsa?
Kiitos jos liikenee aikaa pohtia moista