Pakko jatkaa vielä, kun nyt aihetta miettiessäni muistui mieleen, miten tuo kukon paikan ottaminen tosiaan meni meillä yhdellä maatiaisella sanoisinko että överiksi...
Tämä kyseinen kana oli aikaisemmin melko tavallinen tapaus, munikin hyvin ja oli aivan selkeä oman sukupuolensa edustaja. Kuitenkin melkoinen päällepäsmäri, jolle leppoisammat kaverinsa eivät oikeastaan edes yrittäneet panna vastaan. Viimeisen kukon menehdyttyä parvi jatkoi elämäänsä niine hyvineen.
Eräänä kukottoman kevään päivänä olin sitten hoitamassa kanoja, ja tämä johtajakana sitten aivan yhtäkkiä lehahti orrelle ja KIEKUI. Kyllä, luitte oikein. Olin kyllä pannut merkille, että tuon kanan käytös muuttui yhä vain dominoivammaksi kukon kuoleman jälkeen, mutta tuo nyt tuli jo ihan puskista.
Edelleenkään en tiedä, mitä sen kanan elimistössä oikeasti tapahtui enkä tiedä uskoisinko itsekään, jos en itse olisi ollut näkemässä. Olen kyllä katsonut kanoista tiededokumentin, jossa kerrottiin että kanan sukupuoli voi oikeasti "vaihtua" kukoksi, mihinkä syynä kerrottiin olevan munasarjan vaurioituminen. En kuitenkaan voi olla miettimättä kukottomuuden yhteyttä tälle erikoiselle tapahtumalle.