Hei. Tapoja on varmaan niin paljon kuin kanaloitakin

Kerron miten itse olen järjestänyt valaistuksen. Tosiaan päivällä pidän ledvalot ajastimella klo 6-18 talviaikaan.Hehku- ja putkilamppua en käytä, koska kana havaitsee niiden värinän ja stressaantuu. Lisäksi on yön ajaksi yövalo. Ihan näitä lastenhuoneen yövaloja jotka lähtee päälle hämäräkytkimellä. Jos on säkkipimeää ja kana tippuu orrelta alas niin ei se nää pimeässä nousta takaisin orrelle.
Olen käyttänyt myös punaisia lämpölamppuja lämmitykseen ja silloin se on hoitanut yövalon virkaa. Lisäksi on päivävalo. On ollut vain huonoa tuuria noiden lämpölamppujen kanssa. Jotkut ovat kestäneet vain muutaman tunnin, toisista on irronnut/ollut heti uutuuttaan kanta irti. Pahin tapahtui pari vuotta sitten. Kun vaihdoin uuden lampun ja menin seuraavan kerran kanalaan oli se räjähtänyt sirpaleiksi. Siinä sitten keräsin sirpaleita kilpaa kanojen kanssa

Keraamiset ollut kestäviä ja sitten se paksulasinen.
Nykyään lämmityksenä putkilämmittimet ja koirankopin lämmittimet (useanpi parvi niin tilojakin on useita).
Nyt jännätään taas tuleeko pakkastalvi vai pärjätäänkö kohtuudella lämmityksessä. Tuo sähkönkulutus kun on seurannassa