Meille muutti eilen 6 valkoista hybridi(?) tyttöstä. Olivat otettu kesäkanoiksi ja päätyivät kirveen alta tänne. Viime keväänä syntyneitä ovat.
Kanalan "rakensin" vanhaan käyttämättä olleeseen varastokonttiin. Sähköt ja patteri oli valmiina. Kaikki mennyt hyvin, heti löysivät vedet, orret ja pesät. Tänään löytyi jo 3 munaa yhdestä pesästä

Niiden persauksia tässä lähinnä mietin... Pyrstösulat puuttuu lähes kokonaan neljältä. Takapuolet on "paljaana", osalla punoittaa ja on sotkussa. Peräaukko "sykkii" ja valuttaa valkoista töhnää yhdellä. Munasarja-tulehduksesta tuossa luinkin jo. Yksi myös vaikuttaa uneliaalta, käy syömässä kyllä, mutta muuten nuokkuu lähinnä.
Sen verren tiedän, että ovat asuneet aika mutaisella piha-alueella, leikkikoppi ollut sisätiloina. Luultavasti orret ja pesät puuttuneet, soraa eivät ole saaneet ym. joitain puutteita elossa ollut. Lieköhän korjaantuisi uudella "elämäntyylillä"?
Ja tokihan tulivat vasta eilen, totuttelevat siis.
Minulle tarjottiin nyt myös yhtä kääpiökotchikukkoa. Mitä olette mieltä, kannattaisiko miettiä herraseuraa? Ja noista rotujen "sekoittamisesta" en kyllä itse osaa sanoa mitään...
Mukavata kuitenkin päästä vihdoin mukaan tähän kana-hulluuteen!

T: Ellunkanat ja Ellu itse