Kanala lasten leikkipaikan vieressä?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
sannikka
Kanala lasten leikkipaikan vieressä?
Meillä on suunnitelmana laittaa pikkuinen kanala pihaan. Tilaa olisi sisällä kolmisen neliötä ja ulkona vajaa 8. Kanoja 4-5. Ja ihan vieressä lasten hiekkalaatikko ja leikkipaikka. Miltä tämä yhtälö kuulostaa? Saako kanat slaagin kun lapset rymyää vieressä?
-
Krahu
Re: Kanala lasten leikkipaikan vieressä?
Meillä on olleet kanat ja lapset vapaina pitkin pihoja, ja kummasti kanat vaan tottuvat kaikkeen eivätkä ole muksujen metelöinnistä millänsäkään. Päinvastoin seuraavat lapsia pitkin pihaa (ovat oppineet että lapset heittää niille vähän väliä jotain hyvää, jyviä tai kastematoja yms.), ja lapset tykkäävät kanoista hirmuisesti.
Että siitä vaan
(ainoa mistä olen ollut jyrkkänä, että kanalassa pitää olla rauhassa ja hiljaa eikä sinne saa mennä häiriköimään turhia, eteenkään illalla kun menevät orrelle kuuden aikaan ja nyt kun tuo yksi hautoo)
Että siitä vaan
(ainoa mistä olen ollut jyrkkänä, että kanalassa pitää olla rauhassa ja hiljaa eikä sinne saa mennä häiriköimään turhia, eteenkään illalla kun menevät orrelle kuuden aikaan ja nyt kun tuo yksi hautoo)
-
sannikka
Niin, meillä täällä kaupungissa ei varmaan voi pitää kanoja vapaana, pihaa ei ole edes aidattu, joten eivät voi itse valita seuraansa. Kyllähän lapsille tiukkana ollaan toisten omasta rauhasta, mutta jostain syystä, nuo mukulat ei ihan aina tottele
Ehkä me uskalletaan yrittää 
-
sannikki
Heh nyt vasta huomasin että on sattunut hyvin lähelle nimimerkki sannikalla... Toivotaan ettei tule sekaannuksia
katsoin itse että enhän minä tuollaista aihetta ole edes aloittanut, no ei sannikki olekaan vaan sannikka 
-
sannikka
Oho, niinpäs onkin. Otin vaan saman nikin kuin toisellakin palstalla. Täytyy laittaa vaihtoon, jos tulee sekaannuksia.
-
Kotkotin
Me asutaan kaupungissa ja kanat ulkoilevat vapaasti. Vaikka piha on aidattu, kukko ja pari kanaa hyppelevät portin yli ja tallustelevat naapurin puolelle. Viimeistään illaksi palaavat aina omalle puolelle. Osa kanoista ei lennä niin hyvin, ni ne jäävät tontille "itkemään" kukon perään. Pari ekaa vuotta ei ollut edes aitaa, mut kanaset pysy hyvin n. 40 m säteellä kanalasta.sannikka kirjoitti:Niin, meillä täällä kaupungissa ei varmaan voi pitää kanoja vapaana, pihaa ei ole edes aidattu, joten eivät voi itse valita seuraansa. Kyllähän lapsille tiukkana ollaan toisten omasta rauhasta, mutta jostain syystä, nuo mukulat ei ihan aina totteleEhkä me uskalletaan yrittää
Lapset telmivät samalla tontilla ja hyvin tulevat juttuun, pitävät kanoja ja kukkoa sylissä.
Jos otat kukon, ni varmista, et se on kesy ja sylitettävä, äksyä kukkoa saa aikuinenkin pelätä.
-
Mustikka
Me ollaan juuri sitä ihmetelty, että kuinka vähän kanat säikkyvät ääniä. Jos pilkotaan puita, hakataan vasaralla, käytetään sähkötyökaluja tai jopa moottorisahaa vieressä, niin eivät ole moksiskaan. Pieniä lapsia ei meillä enää ole, mutta voisin kuvitella, ettei häiritse kanoja.