minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

esa

minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Hei, kiinnosti tietää tuommonenkin , ite oon 14 v ja asun täällä karttulassa , oon lukenu muistakin kouluikäisistä täällä. Laitelkaa omia ikiä ja muuta. :smt006. T. Esa
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Mä oon kohta 13, elin vielä vuotta nuorempi oon :smt006 Kivaa että täällä on muitakin nuoria!
kana10

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kana10 »

En näköjään ihan nuorin ole, mutta ite täytän kohta 16 :smt003
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Kyllähän tuota nuorta kana ja muu lintu hullua porukkaa tuntuu olevan muita. :smt042
Mita? Entä miten kauan ootte pitäneet ja miten kauan? Aloitetaan vaikka minusta , minä alotin kun oli 7 v. Oli kiinankotcheja 4 kanaa ja 7 kukkoo :smt043. Kana parat :smt005. Sitten on ollu silkkejä , isa brauneja, hämäläisiä, skonen hanhia, ja nyt on kalkkunoita ja kiuruvetisiä maattareita. Ite ruokin kanat ja kalkkunat ennen kouluun lähtöä . Muut? :smt040
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Itse aloitin 2008, kun olin 8 v. Sitäkin ennen olin kyllä hoidellut kanoja, ensimmäinen oma kanani oli Saara, musta risteytys, ja sain sen noin 3-4 vuotiaana.
Mutta kun kunnolla hurahdin lintuihin -08, meille tulo 10 pariviikkoista tipua (konehaudottuja, toisesta paikasta) koska omat kanat alkoi kuolla vanhuuteen ja niitä oli vain 4. Kukkoakaan ei ollut tuolloin :-" Nämä tiput olivat maatiaisen ja leghornin risteytyksiä, tai ainakin niin olen olettanut. Ja nyt viiden vuoden päästä noista tipuista on jäljellä Aino, Mymmeli, Myy ja Rohmu. Niiden kanssa oli kukot Turo (2008-2009) ja Turkka (2009-2011) mutta molemmat olivat vihaisia ja päätyivät pataan. Muut kymmenen laumasta myytiin jos olivat kukkoja, pari joutui myöhemmin haukan saaliiksi ja yksi löytyi kuolleena marjapuskan alta.
Sitten 2011 kesällä meille muutti hautova maatiainen Asta, joka on kotoisin Väinölän luomutilalta. Asta sai 5 tipua, joista vain yksi oli kana! Niistä meille jäi ainokainen Roosa-kananen ja kukko Volmari. Volmari ei ole yhtään vihainen, ja se on unelmakukkoni! :smt060
Sitten aloin haaveilla rotukanoista. Ensinnäkin siksi, että ne ovat usein rauhallisempia ja enemmän lemmikeiksi sopivia kuin temperamenttiset ja villit maatikko-risteytyksemme... Ja kesällä 2012 meille muutti jättikochi-tiput Fiia, Maximus (ent. Perla) ja Guapo. Guapo piti sitten syksyllä lopettaa tilanpuutteen vuoksi :(
Seuraava lisäys parveen on tullut 27.3. kun Fiia-ystäväni hautoi 6 ihanaa pääsiäistipua! Eli nyt meillä on yhteensä 15 kanaa/kukkoa parvessa :smt002

Tiedä häntä kuinka moni jaksaa lukea kochin-fanin lintuhistoriaa, mutta innostuin vain kirjoittamaan :smt003
Viimeksi muokannut kochin-fani, 02 Huhti 2013, 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Iha hyvää tekstiä :smt005.
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Tiiätkö muuten mikä on kotchin fani toisin päin? :smt017. Fatsin koni. :smt005 :smt043. En tiiä oisko tää kuulunu tuonne lintuhuumorin puolelle mut laitoin tänne :smt002
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Hehheh :smt005 Ja tiiätkös mikä on sun nimes takaperin? No tietenkin ASE :smt067
Täällä oli muuten joskus myös nimim. Jade, joka taisi olla 14-vuotias... Eipä hänestä olekaan kuulunut mitään pitkiin aikoihin.
Ps. Omat kanat asuu mummolassa maalla. 15 min ajomatkan päässä kumminkin, ja käyn siellä noin kerran viikossa tai useammin. Olin muuten torstain viime viikolla koulusta pois Fiian tipujen takia - hoidin niitä siellä koko päivän ja menin siis mummolaan yöksi jo keskiviikkoiltana :smt002
Viimeksi muokannut kochin-fani, 02 Huhti 2013, 22:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Joo oon itekkin joskus huomannu. :smt024 :smt017
Zulia

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Zulia »

kochin-fani kirjoitti:Mä oon kohta 13, elin vielä vuotta nuorempi oon :smt006 Kivaa että täällä on muitakin nuoria!
Minä myös :smt001 Täytän siis kolmetoista :smt003
Ujopossu

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja Ujopossu »

Meikäläinen on huimat 14! :smt040
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Paljon on nuorta porukkaa :smt003. Kyllä tää on kiva harrastus :smt005
esa

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja esa »

Miten muuten hurahditte kanoihin? Ite sain ekan innostuksen siitä , kun isäni oli joskus 80-90 luvulla kasvattanut kanoja työkseen , yli 250 emolintua :shock: Sitte isoveljeni synty ja oli allerginen joten linnut piti laittaa pois :smt010
Mut sitten kun olin 7 v alko kiinnostaa kaikki eläimet , on ollu pari sikaa , lampaita, mutta nykyään kiinnostaa eniten noi kanat ja kalkkunat. Paljon on oppinut muilta ja tietty isältä. :smt050 :smt003
kochin-fani

Re: minkä ikäinen on nuorin kanan pitäjä ja munislainen?

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Zulia kirjoitti: Minä myös :smt001 Täytän siis kolmetoista :smt003
Jee, täällä on mun kanssa samanikäisiä :smt041 Kuvittelin koko ajan, että säkin oot aikuinen... Kun täällä vähemmistö on lapsia/nuoria niin automaattisesti ajattelen kaikki ensin aikuisina :smt005
esa: Minä hurahdin vain jotenkin... Kun olen tykännyt aina kaikista eläimistä, niin silloin mummolan kanat olivat ainoita eläimiä joita pääsi paljon hoitamaan. Kunnon innostus alkoi, kun hankittiin ne 10 tipua :smt003
Vastaa Viestiin