Laced-väriset rodut

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Nuki

Laced-väriset rodut

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Missä muissa roduissa on tätä upeaa väritystä kuin wyandottessa ja sebrightissa? Olisi aivan mahtavaa saada pari tuommoista pihaa sulostuttamaan... :smt054
Maattari
lindell

Re: Laced-väriset rodut

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Orpeissa on lacedeja.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Nuki

Niinpäs onkin, nyt muistan täälläkin ihailleeni jonkun upeaa, tummaa laced-kuvioitua orppia! No tää sattuikin sopivasti, tässä on muutenkin alkanut orppikuume nousemaan. Uskomattoman hellyttäviä isoja palleroita ja luonnekin olis just passeli mun makuun :smt049
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Myö lähdetään kohta hakemaan pari hellyyttävää palleroa lisää meidän parveen :smt050 Tuleepahan samalla reissulla yksi jättikochin ja vissiin käppänä kanakin matkaan :smt003

Et ole Nuki kultabrahmoihin vielä ihastunut? Niillä on kans ihana kuviointi :smt002
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä kuolaan kanssa noita laced värejä, netissä ulkomaalaisilla sivuilla löytyi jätti- kochinkin jolla oli tämä väri, en vaan tiedä onko niitä suomessa, mulla on kasvamassa nyt 5kk. ikäiset kana ja kukko joilla on vähän sinnepäin oleva väri, pidän kuitenkin sen kukonkin ainakin toistaiseksi itselläni,en vaan sitten tiedä mitä kevät tuo tullessaan että mahtuuko kaksi kukkoa kanalaan vielä, mutta ainakin toistaiseksi vanhempi kukko on hyväksynyt nuoremman.
Nuki

Kultabrahmat on ihania myös, meillä oli lapsuudenkodissa yksi semmoinen, oli mahtava tapaus myös luonteeltaan. Mulla on yksi jättikotsi, jota hankkiessani arvoin pitkään brahman ja kotsin välillä. Tais lopulta kotsi valikoitus vaan siksi, että jollain oli semmoinen sopivasti myynnissä.
Kaikki kanat on kyllä kauniita (mun faija aina paheksuu mun koristekanoja ja suosittelee maatiaisia), mutta noi koristerodut ja koristeellisimmat värit on vaan niin :smt050 Ne on kuin eläviä taideteoksia pihalla. Ja muutenkin kun pidän noita kanoja lähinnä lemmikkeinä ja silmänilona (munat tietty plussaa), sitä kiinnittää huomiota niihin silmäänpistävän kauniisiin...
sannikki

No miten kukakin ottaa koristekanat :smt040 Meillä on tehty äärettömän hyvää ruokaa noista, ja poiketen mitä olen lukenut juttua niin maatiaiset on sitkeitä :smt017 voi tietty olla jos jonkun 5vuotta vanhan kanan teurastaa niin on varmaan sitkeempää kuin nuori :smt042 Ja ihan hyvin nuo muniikin, on ollut munia joka päivälle, keitettynä, paistettuna, kokkelina, munakkaana ja haudottuna :smt043 alkaa välillä tursuta munat korvista :smt045
Nuki

Kotsit ja brahmathan taitaa tosiaan olla vanhoja liharotuja :smt001 Mutta on ne kauniita kanssa!
Lähinnä mietin koristeilla näitä mun kääpiöitä (mille, antwerpen, käppänä) joihin olen ylen mieltynyt. Nyt orpin lisäksi on kuumeilulistalla kääpiöwyandotte. Pyhtäällähän niitä olis nyt myynnissä, mut aattelin että olis helpompi ostaa keväämmällä, pihalla aina sujahtavat porukkaan iisimmin.
sannikki

Käppänöitä minäkin himoan :smt050 Keväällä täytyy alkaa niitä ostelemaan :smt045 sain jo luvan ukoltakin :smt003 Ootan niin kuumeisesti että brahmat alkais hautomaan tai sais munia koneeseen, mutta odottelen kevääseen kun on niin nuoret kanat :)
Vastaa Viestiin