kuinka moni tuonut ulkomailta siitosmunia

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Skrållan

munia ruotsista?

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

tietääkö joku miten vaikeaa ja hankalaa ja kallista on byrokratia jos ostaisi ruotsista jalostusmunia?
pikkupi
kääpiö-kochin

Re: munia ruotsista?

Viesti Kirjoittaja pikkupi »

Minä tämmösessä tapauksessa viittaisin kintaalla kaikelle byrokratialle. Hakisin munat ja toisin kotiin ja panisin hautomisen käyntiin.
Vai aiotko jotain oikein sukupuuta niistä laatia, luulen että siihenkin jotain porsaan mentäviä aukkoja löytyisi :smt020
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Kannattaa kysyä evirasta ja ett...en suosittele tuomaan mitään laittomasti
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Milkkiksen kans samaa mieltä. Lailliset munat maksaa, muttei pelkoo et ne hajotetaan tullissa, tarttuvista taudeista tms. Eikä täällä kukaan ota nokkiinsa :smt002
Skrållan

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

niin, sitäpä juuri ;) että jos hankiis hienot kanat ( ei mitään sukupuujuttuja) niin sit ei vois täällä hehkuttaa... tylsää..
Tiia12

kuinka moni tuonut ulkomailta siitosmunia

Viesti Kirjoittaja Tiia12 »

Olisi mukava kuulla kuinka moni on tuonut ulkomailta siitosmunia tai vastaanottanut paketin, ihmettelen sitä kun kaikki ihmettelee näitä lupa-asioita ja ovat hyvin epätietoisia ja siltikin kauppa käy lahden yli kuumana.
Ruotsalaisilla keskustelupalstoilla kauhean moni on kertomansa mukaan lähettänyt Munia Suomeen ihan hyvällä onnistumisprosentilla.
Itsekin juuri tilasin munia Ruotsista.
mik

Re: kuinka moni tuonut ulkomailta siitosmunia

Viesti Kirjoittaja mik »

Mä yritin Islannista, mut se oli ihan mahdotonta. Islantilaisia maatiaiskanoja kun ei ole hyväksytyissä tuotantolaitoksissa, vaan ainoastaan harrastajilla, jotka yrittävät sitä säilyttää. Islantiin kyl pätee kaikist rankimmat tuontiehdot, vaikka määrä ois kuin pieni, koska Islanti ei ole EU-maa.
miukki

Munien tuonti saksasta

Viesti Kirjoittaja miukki »

Mulla oli mahdollisuus saada houdanin ja friseeratun paduanin munia "ilmatteeks". Saisin kotiin kuljetuksenki ilmatteeks. Mut mihin hintaan se rupee menee ku tarttis saada ne luvat tai mitkä on? ku en oikein tiedä miten pitäis edetä:o Haluisko joku vähän valasta mua :smt003
kaisumaria
siebenbürger

Re: Munien tuonti saksasta

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Luepa tämä Tiia12:n juttu http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... &start=135 ,
siitä varmaan selviää asiat.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Vastaa Viestiin