Kukko ketarat ojossa :/
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
MaLin
Kukko ketarat ojossa :/
Pari viikkoa sitten toinen orppikukko meni kanahaukalle, tänään toinen makasi ulkotarhassa koivet pystyssä selällään- elossa. Potki ilmaa ja pää oli pystyssä mutta piti kääntää pystyyn, meno huteraa ja toispuoleista. Kanahaukan hyökätessä tunki itsensä marjapensaaseen, ehkä satuttanut itsensä siinä rytäkässä? Vai olisko marekkia- stressi laukaissut...?Mitä tommonen voi olla että eläin makaa ulkona sateessa selällään eikä pääse ylös?Ei ulkoisia vammoja, tarha katettu verkolla kanahaukan visiitin jälkeen että sekään ei ole sinne päässyt. Syö ja juo hyvin..mutta en usko että olisi selvinnyt yön yli ulkona jos ei olisi nostettu kanalaan lepäämään. Huomenna tulee kyllä noutaja pojalle jos ei olo kohene, todella harmi- mukavia kukkoja ovat olleet molemmat. 
-
mik
Re: Kukko ketarat ojossa :/
Mulle ei oo käynyt, mut kaverilla oli kukot ottaneet yhteen ja yks kukko oli saatu potkastua nurin selälleen. Kaveri kerto, et se ei vaan päässyt siit ite ylös. Eli voisko olla, et jostain syystä kukko on muun parven toimesta saatu selälleen ja ei oo ite päässyt ylös? Ja mennyt sit vaan heikkoon tilaan, kun on joutunut makaamaan maassa pitkään?
-
MaLin
No musta tuntuu että jos jollekin niin orpingtonille tommonen kellahdus olisi mahdollinen...
Kyllä olin jo varma että ei tule kukkoa tuosta enää, taisi reppana kylmettyä sateessa
Mutta niin se vaan on toipunut- tosin tarkkailun alaisena!
-
Nuki
Hyvä, et kukeli voi paremmin! Aika moni ihminenhän tuntuu olevan sitä mieltä, että selälleen laitettu kana lamaantuu eikä pääse ylös. Mullekin on moni kertonut lapsuusmuistojaan, kuinka kana on käännetty selälleen ja se suurinpiirtein kupsahtaa siihen itekseen. Itse en tota kyllä ihan allekirjoita, mun jättimix Salmari tuli kellautettua selälleen muutamankin kerran rangaistukseksi hyökkäilystä, ja hyvin nopsaan se siitä kyllä ponkaisi itse ylös.
Mut orpithan on sellaisia pallukoita, ja muutenkin tuntuu että kanojen kanssa käy välillä mitä ihmeellisempiä juttuja.
Mut orpithan on sellaisia pallukoita, ja muutenkin tuntuu että kanojen kanssa käy välillä mitä ihmeellisempiä juttuja.
-
MaLin
Ei sitten toennutkaan, annettiin armon käydä oikeudesta- ei viitsinyt kiusata kukkoparkaa kun pötkötti taas selällään, laitettiin pois. Huomenna pitäisi kuoriutua orppeja, lohduttaudun sillä.. 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Voisin arvailla, että marek-teoriasi sattuisi hyvinkin kohdalleen. Jos olisi loukkaantunut haukan hyökkäyksessä, niin olisi oireillut jo aiemmin. Surku kukkoaMaLin kirjoitti:Kanahaukan hyökätessä tunki itsensä marjapensaaseen, ehkä satuttanut itsensä siinä rytäkässä? Vai olisko marekkia- stressi laukaissut...?Mitä tommonen voi olla että eläin makaa ulkona sateessa selällään eikä pääse ylös?Ei ulkoisia vammoja, tarha katettu verkolla kanahaukan visiitin jälkeen että sekään ei ole sinne päässyt.