Hyi yök mikä ylläri!!!! Mikä tää voi olla?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
tyyristyllerö

Hyi yök mikä ylläri!!!! Mikä tää voi olla?

Viesti Kirjoittaja tyyristyllerö »

Siis mikä tää oikee on? Löytyi nyt alkuillasta kananpesästä. Haisi pahalta ja kun katkaisin niin haju muuttui vielä hirveämmäksi. Etoo vieläkin. Rakenteeltaan oli kovin sitkeää ja munankuorta selkeästi siellä sisällä. Mielestäni nuo riekaleet ihan lihaisan näköisiä.

Onko kukaan nähnyt vastaavaa??

Kuva
Kuva
Nuki

Re: Hyi yök mikä ylläri!!!! Mikä tää voi olla?

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Uhhuh, onpas todella etova löytö! :puke: Täällä taisi aiemmin olla joku vastaava keskustelu, muistaakseni "Munasta tullut" tjsp. Jonkunlaiseksi kasvaimeksi siinä muistaakseni tuollaista ällötystä veikattiin. Katon, löytäisinkö sen ketjun sulle haulla...
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... sta+tullut

Muoks, Lisäsin linkin, tuolla vastaavaa settiä.
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

:smt003 Pitikin kattoa,,,tästähän näkee jo painajaisia... :smt003 :smt006
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Iyhh! Ihme juttuihin sitä kyllä törmää Kuva
Zulia

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Nuki kirjoitti:Uhhuh, onpas todella etova löytö! :puke: Täällä taisi aiemmin olla joku vastaava keskustelu, muistaakseni "Munasta tullut" tjsp. Jonkunlaiseksi kasvaimeksi siinä muistaakseni tuollaista ällötystä veikattiin. Katon, löytäisinkö sen ketjun sulle haulla...
http://www.munanetti.net/viewtopic.php? ... sta+tullut

Muoks, Lisäsin linkin, tuolla vastaavaa settiä.
Näin, ajattelin kirjoittaa itse saman linkin :smt003 Mutta itse en halua tuollaista löytää :smt078
Erica

Viesti Kirjoittaja Erica »

Jonkin sortin polyypiltä näyttää minunkin mielestäni. Kanoilla limakalvo kloaakissa joutuu aika kovan käsittelyn alaiseksi ja uusiutuu tiuhaan, joten en yhtään ihmettele jos kasvaimia helposti syntyy. Hyvä vain, että tulevat ulos eivätkä kasva enempää ja tuki teitä!

Olen opiskellut biologiaa liian kauan, minua kun ei yhtään ällötä vaan yritin kuvasta nähdä, mitä kudosta tuossa oikein löytyy... :oops:
Iloisten Munatalo

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Ajattelin ihan samaa kuin Erica, että olenkohan ollut liian kauan kaikenlaiseten kudoksien ym. kasvaimien kanssa tekemisissä kun ei yhtään etonut tuo(kaan). Toivotaan että kana voi hyvin.
tyyristyllerö

Viesti Kirjoittaja tyyristyllerö »

No niinhän siinä kävi että tuo ylläri varmaan oli jotakin mikä ennakoi sitä että perjantai-iltana löysin pesästä yhden kanarouvan ihan kuoleman kielissä...
Se haisi ihan samalta miltä tuo ällöttävä löytö joten olen melkoisen varma että tämä tuon oli pyörättänyt vajaan viikon aiemmin. Nopeesti kuitenkin oli tila huonontunut kun kuitenkin koko viikon seurailin tarkemmalla silmällä että kaikki syövät ja voivat hyvin, enkä mitään erikoista huomannut. Voi itku sentään. :smt022
Nuki

Viesti Kirjoittaja Nuki »

:smt056 Kurjuus sentään!
Ja tosta toisesta ketjusta sai niin toiveikkaan kuvan että ne putkauttavat itse syöpäkasvaimensa ulos. Taisi sitten olla ärhäkämpää lajia sun kotkotin kasvain... :smt010
Erica

Viesti Kirjoittaja Erica »

Harmillista. :smt009

Kasvaimen sijainti vaikuttaa pitkälti siihen, mikä prognoosi on sen irrotessa. Jos se sijaitsee korkeamalla munanjohtimessa, irrotessa syntyvä haava paranee luultavasti nätisti. Mutta jos kasvain on kloaakissa, haavaan pääsee suolistobakteereja ja se tulehtuu jolloin asialle ei oikein enää voi mitään. :smt009
Juuliska

Viesti Kirjoittaja Juuliska »

Oho, nyt vasta huomasin tämän. Eli siis meidän kana oli pyöräyttänyt tuon linkitetyn kuvan kasvaimen, hy-line. Mutta ei sekään saanut huolehdituksi kunnolla kasvaimenpoistostaan, kuoli parin kuukauden kuluttua kyllä vasta. Tai siis arvelimme että se oli juuri kasvaimen pyöräyttäjä. Kaikki samanikäiset kolme tehariamme lopettivat muninnan tuolloin kasvaimen aikana ja viimeinen piti lopettaa reilu kuukausi sitten, lakkasi syömästä, nuupotti apeana pyrstöään marjapensaiden alla. Ja katsoi harja harmaana, et voisitko lopettaa mun kärsimykset :smt022 Samoin kävi edelliselle. Ensimmäinen oli uuvahtanut munintapesään.

Mutta vähän erilaiselta, kosteammalta näyttää tuo teidän kanan tuotos. Aika ällöttävästi pikku ankan näköinen siinä yhdessä kuvassa... Mä en nimittäin raaskinut heittää sitä ihan heti pois sitä kasvainta, laitoin sen muovirasiaan ulos ja seurailin että mitä sille tapahtuu :-" Se kutistui vaan vähän kasaan ja leikkauspinta ei ollut enää viinerimäisen lehtevä. Mutta siihen se jäi sitten aika stabiiliin tilaan ja nyt kuukausi sitten kompostoin sen. Toivottavasti ei tuota mitään häiritsevää kompostin eetteriruumiille :smt004 (milloinhan tulee foliohattuhymiöitä, tähän sopis?)
Vastaa Viestiin